Supa crema de telina cu pere

Standard

I love love love supele cremă… Nu mă pot sătura efectiv de ele. Ador consistenţa, în special dacă există şi crutoane implicate în poveste, uşurinţa preparării lor şi infinitatea de combinaţii delicioase posibile. Aşa că asta e noua mea obsesie pentru sezonul rece: să blenduiesc cam tot ce-mi iese în cale!

Pentru supa asta m-am inspirat din frigider, sau mai exact ce se apropie de moarte, la rece. O bucată consistentă de telină mi-a făcut dubios cu ochiul, certandu-mă parcă pe motiv că i-am spulberat şansa la părinţi adoptivi mai eficienţi în ale bucătăriei. Well, i proved her wrong!!! Combinaţia de ţelină-pere nu îmi este chiar nouă, mai auzisem de ea pe la diverse emisiuni culinare şi pot spune cu siguranţă că se va repeta obsesiv toamna asta…

Fără prea multă vorbărie, ne trebuie:

– 1/4 rădăcină de ţelină mare (cam 350 grame);

– o pară (de preferinţă, un soi parfumat);

– un morcov mic;

– o rădăcină de patrunjel;

– o ceapa galbenă potrivită.

Prepararea e şi mai simplă:

1. Ţelina se curătă bine, se spală şi se taie cuburi (cam de 1 cm).

2. Morcovul şi rădăcina de pătrunjel se decojesc şi se taie rondele (nu foarte subţiri!).

3. Ceapa se curătă şi se taie mărunt, cuburi.

4. Într-o oală se încalzeşte puţin ulei de măsline, se adaugă ceapa şi se sotează până când se înmoaie. Ceapa, nu oala. 🙂

5. Se adaugă putin praf de curry, se amestecă şi se alătură restul legumelor. În caz de nevoie, se poate turna niţică apă, 3-4 linguri. Focul se lasă mai încet. Se amestecă şi se mai gătesc încă 1 minut.

6. Se adaugă apă plată fierbinte, aproximativ 500 ml. Se fierbe la foc mediu până toate legumele sunt moi.

7. Între timp, se curătă para şi se taie cuburi mai mărisoare. Se adaugă în supă mai spre final, pentru ca fierbe repede.

8. Când toate legumele/para sunt fierte complet, se ia oala de pe foc şi se lasă la răcorit.

9. Se pescuiesc legumele cu o paletă şi se pun în vasul blender-ului. Se adaugă lichid cât să acopere ingredientele solide şi se blenduieşte până la consistenţa cremoasă. Apoi se adaugă restul de lichid şi se încorporează.

10. La final, se potriveşte de sare şi se adaugă piper alb, după gust.

Garantez că e mega-yummy-nu-te-mai-poţi-opri-din-măncat!

10 răspunsuri »

    • Da, îţi înteleg perfect problema, nici mie nu îmi place aşa tare ţelina, dar cmbinaţia e mortală…Dulceaţa si aroma perelor chiar schimbă cu totul supa, ba chiar data viitoare aş adăuga mai multe pere…

    • NU CRED !!!! Pe bune? Eu cred că prima dată am văzut ceva asemănător pe la un episod de Top Chef şi apoi o reţeta la David Lebovitz.
      Mda, în general sunt generoasă, dar astea sunt exclusiv pentru poză…eventual le poţi considera antreu la un restaurant de fiţe :))

Hai zi ceva!