Salata greceasca

Standard

DSC_9497

Pe lângă tonele de ulei de măsline, feta, mixuri de condimente și măsline deshidratate cu care am umplut portbagajul până la refuz, din Thassos m-am întors cu un mănunchi serios de idei numai bune de pus în farfurie. Azi am recreat una dintre salatele mâncate cu ligheanul timp de o săptămână, piatra de temelie a fiecărei mese de după plajă: greceasca. Nu necesită cantități exacte ci doar un simplu bol în care amesteci după bunul plac rosii (eu am avut și galbele și…roșii), castraveți, ceapă roșie de apă, ardei (eu am folosit capia roșii, my fav), măsline kalamata (în cazul meu, deshidratate, also my fav), bucățele de feta din lapte de capră, ulei de măsline extra virgin de calitate, sare, piper alb și oregano uscat (1/2 linguriță, ca să nu ziceți că nu am dat nici o cantitate).

Nu e complicat deloc, ba chiar mi-e cam rușine să public un articol atât de simplu, dar am simțit nevoie să atrag din nou atenția asupra următoarelor lucruri:

  • în vacanță e de preferat să mănânci chestiile specifice zonei și să lași internaționalii burgeri să mai ia o pauză (dacă vă roade curiozitatea, eu nu m-am abătut de la caracatită la grătar, sardine, calamar umplut cu feta, rondele de dovlecei deep friend, tzatziki, souflaki, etc. cam tot sejurul);
  • de roșiile proaspete e bine să ne bucurăm în sezonul lor, care, contrar așteptărilor, nu e all year long, cel puțin nu în România;
  • vara și toamna ar fi drăgut să nu cumpărăm legume din supermarket, avem piețe pline în care chiar găsiți băbuțe rătăcite care vând legume cu gust;
  • ieftin nu e sinonim cu prost și scump nu e neapărat și bun.

PS: Am mâncat ieri un fel de plăcintă de foietaj umplut cu feta. Not bad, până am citit sloganul ambalajului de hărtie în care mi-a fost servită. Se referea la ceva rețete ardelenești autentice, de pe vremea bunicii. Ai naibii ardeleni, de-ar ști grecii că feta defapt a apărut pe dealul Feleacului, jur că s-ar răzvrăti și-ar umple roșiile și calamarul cu brânză de burduf.

DSC_9507

Hai zi ceva!