Clafoutis de piersici

Standard

DSC_4011

Prima dată când am făcut clafoutis, adicătelea aici, m-a uimit simplitatea rețetei și totodată multitudinea gusturilor ce pur și simplu explodează și inundă papilele. E un desert tare simplu, ușor, rapid, numai bun pentru o duminică leneșă. De atunci, mi-am pierdut tava de tarte (cum zic ardelenii, Dumnezo știe pe unde s-o fi rătăcit de proprietarul de drept..) și am renunțat la zahăr, mai ales cel pocesat. Deserturile pe care le mănânc sunt fie raw vegane, fie cu miere (și nu, mierea nu devine toxică la temperaturi înate, așa cum se vehiculează în cercurile înalte, ci pur și simplu îți pierde din proprietăți), așa cum se va dovedi prezentul. Inspirația a venit, dsigur, de la Jamie, mânca-l-ar mama pe el de băiet deștept! Am dorit însă un desert mai light, așa că am renunțat la untul pus deasupra  și am înlocuit zahărul cu miere.

Așadar, se ia una bucată tavă de copt și se unge cu unt. Se așează în ea jumătățile unei cutii mari de piersici din compot, scurse bine. Eu am folosit o conservă de la Sun Food, fructe în sirop slab îndulcit și da, știu că mai toate conservele conțin zahăr, e cam singura excepție de la regula mea, dar fiind că nu găsesc fructe conservate fără zahăr. Separat într-un bol, am bătut bine 3 ouă (cu mixerul, la viteză maximă, de aia apar două straturi în poză, de parcă ar fi tartă; se poate și cu telul) cu 5 linguri de miere. Am alăturat apoi 450 ml de lapte integral, 70 de grame de făină albă simplă și 1/2 linguriță scorțișoară. Am mixat bine să dispară orice urmă de cocoloașă și am turnat amestecul peste piersici. După vreo oră la cuptor (180 de grade), desertul se pufăie, cum îmi place mie să zic, adicătelea crește frumos. E gata când treaba nu mai e lichidă ci ca un tremurici. Când se răcește, are consistență de budincă.

Dacă l-am greșit, asta e, Rookie as i am învăț și merg mai departe. Dar tocmai cele două straturi au primit laude 🙂

PS: Folosirea produselor Sun Food este o alegere proprie,  nu am fost recompensată în nici un fel pentru a scrie despre ele.

DSC_4007

Hai zi ceva!