Farfalle integrale cu mazare, ciuperci, somon afumat si sos alb

Standard

DSC_8265

Vă era dor de o rețetă cu paste, nu? Hai, ziceți drept! Mie recunosc, îmi cam era și din păcate  a cam bătut vântul pe blog în ceea ce privește acest mirific ingredient întrucât jumătatea nu prea e fan. Dar l-am convertit la căile drepte cu chestia asta despre care vreau să vă povestesc azi, măritișul perfect între pastele integrale mai dure, mazărea dulce, somonul afumat și sărat, ciupercile cărnoase și sosul onctuos de smântână lichidă, mascarpone și parmezan. Multe ingrediente? Nope. Greu de pregătit? Pfuah, hell no! Vreți să vă demonstrez? Iacătă:

  • într-o oală încăpătoare, puneți vreo 3 litri de apă la fiert cu o linguriță de sare. Când bolborosește, dați focul la mediu și fierbeți 160 de grame de paste integrale (astea fierb puțin mai greu, le încercați pe parcurs, dar rogu-vă, nu le faceți slamac!). După vreo 5 minute, adăugați și vreo 150 de grame de mazăre congelată.
  • Într-o tigaie, cu o lingură de ulei de măsline, căliți 5-6 ciuperci tăiate felii, până se rumenesc frumos pe ambele părți (puteți folosi cam orice vă place – hribi, gălbiori, champignon). Radeți peste treaba asta 2 căței de usturoi și dacă aveți, 2-3 linguri de leurdă tocată (se poate înlocui cu pătrunjel tocat dar adăugat la final). De ce am pus și usturoi și leurdă? Sincer, leurda am pus-o pentru culoare și o chestie extra verde. Puteți omite oricare din cele două ingrediente, dacă nu le aveți la îndemână. Adăugați 200 de ml de smântână lichidă, o lingură de mascarpone și 50 ml de lapte integral și lăsați să fiarbă ușor până mai scade puțin, cât se leagă sosul. Stingeți fosul și adăugați 200 de grame de somon afumat, rupt bucăți.
  • Măritați pastele scurse cu sosul din tigaie, radeți o bucată de vreo 50 de grame de parmezan deasupra și amestecați ușor. Dacă mai e nevoie, folosiți 3-4 linguri din apa în care au fiert pastele și mazărea. Dacă vreâi, acum e momentul pentru niște pătrunjel sau mărar proaspăt tocate. Eu n-am avut și sincer, de abia am apucat să fac poze, că băteau turcii la gura cuiva.

Na, v-am zis că o să fie ușor? Dacă tot nu mă credeți, puneți mâna de faceți rețeta asta, as in right now! Și dacă v-am convertit și pe voi, încercați și astea:

Gata, la treabă! Paaaaaa !!!

DSC_8276

 

Hai zi ceva!

