Cum sa faci plocon gourmet pentru nasi fara sa te rupa la buzunar. Si o trecere in revista a produselor mele preferate

Standard

dsc_7067

Demult vroiam să vă povestesc de unde cumpăr o parte din ingredinetele sau produsele pe care le folosesc cu drag în rețetele publicate sau pur și simplu pe masa noastră și iată că articolul ăsta a venit la fix, mai ales dacă vreți să aranjați un mic cadou gourmet tradițional, pentru cineva drag. Noi (cu precădere eu adică, tanti aia nebună care nu se oprește din cumpărat, mă găsiți destul de des în piața Obor și pe la delicaterii) am încropit un coș imens plin de bunătăți fără să dam faliment și aducând laolaltă produse mai speciale.

Mai întâi și mai intâi, se cumpără coșuleț de nuiele. Aici e simplu, piața Obor, de 10 la 30-40 de lei depinde dacă vrei să pui în el 3 borcane de dulceață/zacuscă și-o sticlă de vin sau un porc întreg afumat. E o modalitate drăguță, rustică și autohtonă de-a oferi cadou niște produse de calitate. De asemenea, dacă găsiți, ar merge și-un șervet, eventual brodat frumos, în nuanțe tradiționale.

Cu ce il umplem? Eu am ales o combinație de produse sărate dar și dulci, de produse ready-to-eat sau ingrediente ce pot fi folosite ulterior, mizând pe varietate. Nu am optat pentru zacuscă sau dulcețuri tipice (căpșune, vișine, cireșe amare, caise, gutui, prune) pentru că oamenii ăstia au în casă așa ceva și mi-am dorit să le ofer ceva ce nu au la dispoziție în cămară.

Prima și prima dată, am urcat la etaj la Obor, la magazinul meu preferat de produse secuiești. De aici am plecat cu un borcan de dulceață de prune cu scorțișoară (9 lei), un borcan de pastă de ardei cu paprika (foarte frumos ambalat, cu material roșu cu buline albe și panglicuță albastră), pentru mâncăruri (10 lei), cu pâine de secară cu cartofi – mare (8 lei, mică 5 lei, se găsește și în varianta cu făină albă de grâu), o bucată de brânză maturată cu trufe și una cu chimen (prețuri între 12-17 lei, depinzând de gramajul lor).

v14

Apoi m-am orientat către un magazinas mic de produse tradiționale (tot la etaj, pe lângă lifturi), de unde am plecat cu siropul de flori de tei (11 lei) și uleiul nerafinat de floarea-soarelui presat la rece (14 lei). Produsele de la Walachia le găsiți și aici.

A urmat vinul, unul roșu, unul alb, ambele seci, după gustul celor cărora le este destinat cadoul. Aici nu intru în detalii, că nu mă pricep deloc și am rugat vânzătorul să îmi recomande.

v15

Pentru că am găsit, am luat și-un borcan de miere de coriandru (puțin peste 10 lei), a cărei aromă  îmi place mult, alături de cea de lavandă.

v17

Nu am rezistat și am plecat spre noua băcănie pe la piața Muncii, respectiv Băcănia Secuiască János Bácsi, un start-up foarte drăguț, cu personal amabil și locație amenajată corepunzător specificului.

dsc_7061

 

Aici m-am destrăbălat cu o cutie de jumeri (15 lei), un pachet de unt din Cristur, de 82% grăsime (10 lei), o brânză de burduf din Cristur (10 lei, 330 grame), un borcănel de pate organic de bibilică (10 lei, btw, se găsește și în piața Obor, dar la 30 de lei, același gramaj, muahahaha), un borcan de muștar dulce din Târgu Secuiesc (5 lei, aveau și cu hrean sau cu miere), un borcan de pastă de jumări (12 lei) și un pachet de turtă dulce cu ciocolată și cocos (8 lei).

dsc_7082v16dsc_7085

Aici ar mai fi fost lucruri interesate de cumpărat, dar m-am abținut pentru că deja îmi dădeam seama că nu mai am loc în coș: borcan mare de sare de baie din Praid cu plante medicinale (16 lei), produse din pește ValePutna, ciocolată realizată manual (10 lei), oțet aromat cu cimbrișor sau alte plante aromatice (14 lei), ulei de floarea-soarelui, de soia sau de rapită (14-16 lei), baigli cu mac (un pic peste 20 de lei, nu mai rețin exact cât) sau chiar kurtos (11 lei). Nu mai zic de untura de mangaliță, că n-as vrea să vă supăr (aoleu ce merge cu pâinea de cartofi, ceapă roșie și/sau boia).

Nu am cumpărat alte cărneturi pentru că se vindeau la vrac, și nu ar fi dat frumos în coș, ambalate în hărtie dar dacă vreți să încercați pentru consumul propriu, vă recomand cu drag cărnații csabai, cei de mistreț sau cerb, de mangalită, cârnații picanți de casă.

Cam asta e.Am luat, cred eu, produse faine, bune și ne-am încropit un coș cum se cuvine.

PS: DA, SUNT MOLDOVEANCĂ ȘI ADOR PRODUSELE SECUIEȘTI. There, i’ve said it!

PS2: Lângă băcănia secuiască e una rusească, cu super produse tare interesante, vă las pe voi să descoperiți. Eu aștept ziua de salariu (nu de la coș, doar nu credeați că am făcut cumpărături doar să le fac cadou la alții, nu?).

Notă: TOATE produsele prezentate mai sus au fost cumpărate de mine, din banuți proprii. Nu am fost plătită sau remunerată în nici un fel pentru acest articol, de nici una din firmele care produc sau distribuie aceste produse. Prezentul articol reprezintă părerea mea proprie și personală, precum și recomandarea mea cu privire la produse disponibile pe piață.

Hai zi ceva!

