Lasagna cu spanac si broccoli. Si calorii multe, but who cares?

Standard

dsc_6680

Ho ho ho și LA MULȚI ANI, să v-aducă anul nou o caserolă plină de lasagna consistentă, brânzoasă, decadentă și neapărat, abia scoasă din cuptor! Eu una așa am decis să întâmpin anul nou, sau mai bine zis pe Anti-talent-în bucătărie, ce s-a decis (finally!, it was about time…) să îmi facă o vizită la casă nouă. Cu un an întârziere! Da, da, ai citit bine, nu am uitat!

Dar să revenim însă la minunata rețetă de lasagna veggie, un preparat pe care l-as pune cu drag și pe masa de Crăciun dacă ar avea loc de porc 🙂 Nu este deloc greu de făcut și, cu ingredientele pregătite, e gata de băgat în cuptor în mai puțin de o oră.

So, by popular demand, treaba se desfășoară cam așa:

  1. Amestec verde 1: se cumpără 1 fir imens de praz, de taie pe din două și se spală puțin, în eventualitatea în care adună pământ între foi. Se toacă mărunt și se trântește în tigaia în care am încins în prealabil o nucă de unt și-o lingură de ulei de măsline. Se călește la foc mediu până se înmoaie. În aceeași tigaie, peste praz, se adaugă juma de kil de spanac decongelat. Eu cumpăr mereu gata tocat pentru că urăsc din ficați spanacul frunze congelat. Se amestecă și se gătește până se evaporă tot lichidul lăsat de spanac.
  2. Amestec verde 2: se curăță o căpătână de broccoli, se taie floretele și se fierb în apă cu sare fix 3 minute. Se scurg și se toacă cât de mărunt vă place. Se amestecă cu 100 de grame de brânză cu mucegai albastru, eu cred că am folosit danish blue. Hai și 50 de grame de parmezan.
  3. Amestec verde 1 cremos: într-un vas încăpător, se trântesc 3 cutii de ricotta fresca. Da, o cutie are 250 de grame și da, o să fie mega creamy. Peste ele se pune amestecul de spanac și praz din tigaie, plus o linguriță rasă de sare de himalaya, 1/3 linguriță de piper alb și 1/3 linguriță rasă de nucșoară proaspăt măcinată. Se amestecă vârtos, se gustă și dacă mai este necesar, se potrivește de sare.
  4. Sosul bechamel. Ah, ACEL sos mega cremos în care sincer, aș putea face baie. But it would be weard..  Într-o oală cu fund gros, se topesc 100 de grame de unt gras peste care se adaugă, în ploaie, cu un tel, 100 de grame de fâină. Peste ele, vine treptat 1 litru de lapte integral, călduț, adăugat cât timp de amestecă în continuu cu telul. Se lasă treaba la foc mic, până de îngroașă. Totul ar trebui să dureze cam 15 minute maxim.
  5. Asamblarea: într-o caserolă, sau orice tavă de cuptor aveți, se așează cu talent următoarele: o conservă de roșii în suc propriu, blenduită în prealabil cu 4 ardei capia roșii copți; un strat de foi de lasagna nefierte, un strat de amestec de ricotta și verzituri, un strat de foi de lasagna nefierte, tot amestecul de broccoli cu brânză și 1/3 din sosul bechamel, un strat de foi de lasagna nefierte, restul de amestec de ricotta și verzituri, un strat de foi de lasagna nefierte și restul de bechamel.
  6. Coptul: tava plină cu chestii yummy se baga frumușel în cuptor, la 180 de grame până se flufăie (din englezescul fluff, am simțit nevoia să inventez un cuvânt care să denote creștere) și se rumenește. Se aduce la masă direct din cuptor și se împarte cu prietenii, nu neapăart toți vegetarieni pentru că le va plăcea tuturor!

Poate că sună complicat, dar nu e așa, vă jur. Trebuie doar puțină organizare și nițel multitasking. Eu de exemplu, am început cu pus apa la fiert pentru broccoli și încins tigaia. Apoi cu amestecul de praz și cât era ăsta pe foc, am curățat repejor floretele de broccoli și le-am fiert. Am pus apoi spanacul și cât s-a gătit, am tocat repede broccoliul și l-am amestecat cu brânzeturile. Apoi am făcut cremozitatea cu ricotta + spanac + praz și la final, sosul bechamel. Asamblarea e joacă de copii. Do try, really!

PS: Din aceeași categorie, vă provoc să încercați asta și asta.

Hai zi ceva!

