Orez cu lapte si mirodenii. Ala epic.

Standard

DSC_4916

Long time no see și eu vin cu orez cu lapte. Meh… probabil asta e reacția majorității celor care apucă să citească titlul, dar asta numai pentru că n-au gustat minunăția, care evident, tocmai s-a terminat deși n-a apucat să se răcească bine. Ce așa miraculos la el? E aromat cu mai mult decât banalul zahăr alb și pliculețele de zahăr vanilat sau scorțișoară, e cremos ca un risotto și efectiv te unge pe suflet. Defapt, căutând pe net, chiar pot să îl numesc risotto dulce, doar că eu n-am pus unt, îl prefer mai light🙂

Să revenim însă, la litrul de lapte integral pus la încălzit într-o oală cu fund gros (it’s a must!) alături de o stea de anason, 6 cuișioare, 2 bețe de scorțișoară, semințele de la o păstaie de vanilie (you know, tăiați păstaia în două pe lung și radeți cu lama cuțitului fiecare jumătate pentru a curăța interiorul), 1/2 linguriță pudră de coajă de portocală și 3 linguri de zahăr de muscovado, pentru aroma de caramel. Se poate folosi și coaja proaspătă de portocală, eu una nu utilizez așa ceva decât dacă e bio dar nu am întâlnit până acum.

Când e aproare de fierbere se lasă focul la minim și se adaugă 200 de grame de orez (eu am folosit arborio dar merge orice orez cu bob rotund) și se amestecă ocazional până e complet fiert. Aici intervine importanța fundului gros (al vasului, doh!), nu cred că vrea nimeni orez lipit de oală!Lăsați oala acoperită vreo 15 minute și apoi trântiți 200 de grame de lapte condensat pentru cafea. Face treaba mega cremoasă, risotto-like.

La final, 50 de grame de coacăze deshidratate. Sau orice alte fructe vreți voi. În bol merge și puțină miere lichidă sau golden syrup.

DSC_4922

Hai zi ceva!

