Rulouri de vinete la cuptor, in stil italian

Standard

DSC_4896

Pentru că nu le pot spune „melanzane parmigiana” pentru că mai au și ricotta fresca și mozzarella și nici „melanzane alla ricotta e mozzarella” pentru că au și parmezan și nu le pot spune „melanzanne alla parmigiana, ricotta e mozzarella” pentru că e prea lung titlul. Așa că botezați-le cum vreți, important e să le încercați, nu de alta, dar tare bune mai sunt, mai ales acum când ingredientele zac cu sacii în piețe.Dac-ar fi după mine, da, aș mânca fără prea mari regrete un sac de vinete pe zi, doar că 1. nu încape în portbagaj, 2. nu încape în stomac și 3. jumătarea s-ar putea să-și pună întrebări privind sănătatea mea psihică și să mă interneze against my will. Nu neapărat în această ordine, but you get the point. Așadar, like a diva, m-am limitat la 2 vinete lunguețe, decojite, tăiate fășii groase de 2-3 mm, sărate pe ambele părți și lăsate vreo 30 de minute la scurs într-o sită. Mândrele, șterse apoi și cu șervețele de bucătărie, se mozolesc c-o pensulă înmuiată într-un amestec de ulei de măsline (50ml) și pudră de usturoi (o linguriță) și se așează pe hârtie de copt. Needless to say că, doh, se dau la cuptor pentru vreo oră (or so..?! cine mai știe?) sau până sunt moi.

Într-un bol se amestecă o cutie de ricotta cu 2 linguri generoase de pesto de busuioc de casă (frunzele de la o legătură de busuioc, avec o mână de migdale decojite crude, ulei de măsline, puțină zeamă de lămâie și 2 linguri de parmezan proaspăt ras, blitz blitz, finito!).

În blender se trântesc 5-6 ardei capia copți (eu am avut de la congelator) cu o cutie de roșii cuburi în suc propriu, sare și piper după gust (eu am folosit de la Sun Food dar se pot folosi și 3-4 roșii proaspete) și gata sosul roșu.

În chopper se mărunțesc 2 felii de pâine mai veche (eu am avut graham) cu 2 linguri de ulei de măsline și una de parmezan proaspăt ras. Și va ieși ăl mai bun topping evah!

Asamblarea: pe fundul unui vas rezistent la temperaturi ridicate (nu bucureștene, de cuptor. although it might seem the same…hmm…) se toarnă câteva linguri din sosul roșu, cât să acopere suprafața. Fiecare felie de vânătă se unge cu amestecul de ricotta și pesto, pe toată suprafața și se rulează iar rulourile se așează în vas. Peste fiecare rulou se așează tacticos bucățele de mozzarella (cred că am folosit în total 2 bile, tăiate felii) și apoi restul de sos roșu, all over the place. La final, pesmetul aromat și vasul merge la cuptor pentru încă vreo oră, sau până întră cuțitul în vinete ca-n apă. Ignorați întrebările jumătăților (”da cât mai are?”, ”da mai are mult?”) care vor băli întreaga oră înconjurând bucătăria de la un capăt la altul. A, și, imediat ce vasul e scos din cuptor, rulourile sunt mega fierbinți. Just saying, că aparent în casa asta n-a avut efect.

Enjoy!

DSC_4907

Hai zi ceva!

