To do & eat primavara 2016

Standard

DSC_4695

Se pare că am lăsat în paragină și secțiunea asta, dar promit să mă revanșez cum oi ști eu mai bine. So, here it is:

  1. Pervaz plin de ghivece, ghivecele, ghiveciuțe de plante aromatice. Până acum am cumpărat din piața Obor mini plăntuțe pe care le-am transferat în ghivece mai mari și le merge de minune: busuion grecesc, cimbru, mentă ciocolată și oregano. Am mai primit 2 plante mari de rozmarin de la soacră-mea, bless her heart! Plus setul ăsta de la Ikea, cu mentă, busuioc și pătrunjel, care e în curs de germinare. Și în grădină am plantat muuuult busuioc, cimbru, două tufe de salvie. Urmează levănțică, leuștean (because măldoveacă can’t live without leuștean!) și cimbrișor. Amin!
  2. Credeați că nu mai trecem de 1, ha? Well, țeapă! La 2 cred că e crucial să trecem în revistă niște pesto. Primăvara e anotimpul perfect pentru măcinat în blender/robot toate ierburile tinere ale pământului. Revelația de anul ăsta a venit de la Cătălina și nu am rezistat până nu am trântit în chopper 2 legături bune de lobodă, o mână de nuci românești, vreo 70 ml de ulei de măsline, o lingură zeamă de lămâie, sare de himalaya și puțin piper alb și vreo 30 de grame de parmezan ras. Comming soon, într-o postare individuală.
  3. Mâncat din ce în ce mai curat. Ultima schimbare a fost orientarea către produsele lectate din lapte de capră, de la ferma Caprina. Am deja vreo 2 luni de când comand săptămânal de la ei și sunt foarte mulțumită. Kefirul e preferatul meu, alături de iaurt, urda și brânza tartinabilă, despre care am scris aici. E bună și telemeaua și cașul dulce, dar recunosc că au un ușor iz de capră și nu mă face să leșin de plăcere ca în alte situații. Dar sunt savuroase, curate și de calitate.
  4. Much much less sugar. Adică doar din fructe proaspete și deshidratate, miere și ocazional zahăr brun/melasă/muscovado. Ocazional adică maxim o dată pe săptămână. Pentru asta am făcut ravagii pe acest site și mi-am cumpărat ză best coacăze deshidratate pentru care mă bat cu jumătatea, care le mânăncă goale. Eu le bag tacticos în iaurt grecesc, alături de seminte de cânepă decorticate, mac, chia, susan și in. And it’s the best breakfast ever!
  5. Tratament de păr. Ani de zile mi-a fost lene dar iată, no more. Deci o dată pe săptămână se lasă cu mască din o linguriță de ulei de cocos încâlzit puțin cât să devină lichid, 2 lingurițe de ulei de ricin, 1/5 linguriță de vitamina E uleioasă și 1/5 linguriță vitamina A uleioasă. Se poate adăuga și-un gălbenuș de ou, ulei de măsline sau orice altceva you fancy, dar eu stau cu chestia în cap peste noapte și parca nu vreau să mă trezesc c-un cuib de omletă sub casca de duș. Notă: uleiul de ricin pute, deci dacă n-ai chef de sex e cea mai bună metodă de-a ține bărbatu’ în celălalt colț al patului. Dacă te iubește cu adevărat nu va părăsi și camera sau casa cu totul, nu pute chiar așa de rău.
  6. Fisherman’s pie. Am încercat aseară una dar mai am de lucrat la ea până ajunge la perfecțiune și respectiv pe blog. Dar e o idee de avut în vedere, mai ales dacă găsești somon, cod de alaska, haddok, ton – toți sălbatici, adicătelea nu de captură. În unele cazuri, sunt de calitate superioară fileurilor proaspete care zac în galantare cine știe de când.
  7. Pavlova remake. I hate my oven.
  8. Naser 3. Cică are o terasă faină. Și mi-e tare dor de falafelul lor și murăturile picante din partea casei.
  9. Aspirator cu apă. No more praf left după ce treci cu aspiratorul clasic.
  10. Road trip la poiana narciselor. Cu pit stop în Brașov, la Ceasu Rău sau Roata Norocului.
  11. Terminat de săpat cealaltă jumătate din viitoarea grădină de legume. Momentan avem plantate ridichile, ceapa și castraveții. Cu răsadurile de roșii stau în bucătărie și ziua le aclimatizez afară. De cumpărat folie pentru mini seră. It’s gonna be cool.
  12. Să-mi trimit jumătatea să-mi schimbe anvelopele. No, i don’t do that. Plătesc în Benedict, so i’m fine. Și cred că îi convine și lui, so win-win situation.
  13. To buy balansoar. Because relaxare după o zi de birou.

Hai zi ceva!

