Dhal de conopida si mazare

Standard

v8

V-am spart cu chestia asta huh? Înainte să vă gândiți la butonul cu X din dreapta sus, zic totuși c-ar merita câteva minute în plus. Give Rookie and indian food a chance!

 

Hai s-o luăm metodic atunci, adicătelea cu ce spanacu’ lu’ Popeye e ăla dhal? Ei bine, dhal este o denumire indiană generică pentru orice tip de linte, năut sau boabă din categoria asta și respectiv orice mâncare bazată pe ele și la care adaugă diverse alte legume și mai ales condimente. Boon, acum că le-am lămurit cu partea teoretică, să trecem dară la practică:

  • Pasul 1: într-un bol mic (pentru că așa e, nu mi-am cumpărat mojar încă dar aștept să-l primesc cadou pe ala de Kitchen Shop🙂 ) se amestecă 1 linguriță de turmenic măcinat, 1/2 linguriță semințe chimion (zdrobite în prealabil), 1/2 linguriță garam masala și o linguriță semințe de muștar brun.
  • Pasul 2: se pune o oală cu fund gros la încins alături de o lingură de ulei de măsline. Se trântește mixul de condimente și se amestecă vreo 30 de secunde.
  • Pasul 3: peste treaba din oală se adaugă o ceapă potrivită tocată mărunt, 2 căței de usturoi zdrobiți și o bucată de ghimbir, cam 1 cm, tocată foarte mărunt. Se călesc la foc mediu până se înmoaie.
  • Pasul 4: odată călită ceapa se alătură 100 de grame de linte portocalie crudă, se amestecă și se toarnă aprox. 700-800 ml de supă de legume. Dacă nu aveți supă de legume încropiți niște apă cu un cub de supă bio (eu mai folosesc ocazional Alnatura, de la DM) sau cu vreo linguriță cu vârf de amestec de legume (eu am de la Solaris). Se fierbe la foc mic spre mediu.
  • Pasul 5: când lintea e pe jumătate fiartă se adaugă aproximativ 5 florete mari de conopidă, desfăcute în bucăți mai mici.
  • Pasul 6: când conopida e aproape fiartă se adaugă o mână de mazăre congelată și se mai lasă pe foc cam 4 minute.
  • Pasul 7: se sărează după gust.

A fost greu? Nu! Dar știu sigur că alături de niște orez basmati (eu am avut 60 de grame per porție, nefiert) devine un prânz delicios.

Hai zi ceva!

