Lasagna pentru Ionica: cu dovlecei la grill

Standard

v2

Zilele trecute vorbeam cu o cititoare despre lasagna veggie, în speță cea de aici și cum Fane Mitralieră a gătit-o cu nițcaiva dovlecel prin ea. Și uite-așa aflu că Ionica, because yes, that’s her name, îmi destăinuie cel mai cel secret culinar al ei: e fan dovlecei. I know, i know, cine poa’ să fie fan dovlecei? Adică înțelegem cu toții cum poți să fii fan ciolan de porc cu șorici crocant, negresă ciocolatoasă cu zmeură, ouă Benedict sau cozonacul de Crăciun a lu’ mama, dar asta cu dovleceii m-a lovit în moalele capului. Și jur, din respect pentru ființa care mi-a amintit că tre să mănânc iarăși spre 100% vegetarian dacă în viața asta vreau să ajung la 50 de kile, am rostit pățimașa promisiune: am să gătesc o lasagna cu dovlecei, special pentru Ionica!

Ionica dragă, dacă mă mai citești după ce-ai văzut ce bălării scriu pe blog, dacă încă mai crezi că viața fără dovlecei e pustiu și dacă mai vrei rețeta aia de lasagna pe care ți-am promis-o, this is for you: o combinație light, simplă, dar atât de te-lingj-pe-degete-delicioasă încât visul de 50 de kile nu se mai merită!

DOVLECEII: pentru o lasagna de 2 bucăți persoane, avem 2 dovlecei subțiri, lungi cât palma. Mea. Nușh a voastră cât e. Se taie rondele sub 1/2 cm grosime dar să nu fie tare subțiri, se sărează. Se perpelesc în tigaia de fontă după ce i-am dat cu căteva picături de ulei de măsline. Eu folosesc un spray cu ulei și pufăi în tigaie după fiecare tură de dovlecei.

SOSUL ROȘU: 4 roșii mari se coc la cuptor până se înmoaie, se răcesc, se decojesc și se bagă la blender cu sare de Himalaya, piper Sichuan, o linguriță de ulei de măsline, 3 frunze de busuioc, cimbru uscat cât iei între două degete și vreo 4 ardei capia copți. Eu am avut ardei capia congelați după ce au fost copți pe jar dar operațiunea se poate face rapid și ușor pe ochiul aragazului, în lipsă de cărbuni. Hmm… ceea ce mă duce cu gândul la faptul că viața fără mâncare la jar e pustiu… Dar să revenim, se „blenduiește” treaba, se gustă dacă aromele-s balansate (destulă sare, destul piper, dulceag de la ardei, etc.).

ASAMBLAREA: o bilă de mozzarella light tăiată felii (ies cam 9 bucăți), 70 de grame de ceddar bine maturat. Se ia una bucată vas/tavă de cuptor, eu am una de ceramică fix pentru 2 portii. Se pun 4-5 linguri de sos roșu apoi prima foaie de lasagna. Pentru că vasul meu e nițel mai mare decât foaia standard, mai iau una și tai din ea cât să peticesc și să acopăr toată suprafața (așa fac la fiecare strat). Nu, nu fierb foile de lasagna înainte, nu e nevoie dacă adaug destul lichid între straturi. Peste ea pun rondele de dovlecei întregi sau taiate în jumătăți, cât să acopăr cât mai bine foaia. Peste dovlecei vin cu 5 felii de mozzarella, distribuite uniform. Iarăsi 4-5 linguri de sos roșu și apoi foaie de lasagna. Peste asta rad 1/4 din ceddar, pun rondele de dovlecei și restul de mozzarella apoi iar sos roșu. Ultima foaie de lasagna, 1/4 ceddar ras, ultimii dovlecei, sos roșu deasupra și la cuptor cu vasul, până crește frumos de la foile care absorb lichid. De vreți să știți sigur că-i gata, înfingeți un cuțit în straturi și dacă întră ușor, it’s time to eat! După ce scot vasul din cuptor, rad restul de ceddar și-l las să se topească de la căldura preparatului.

Măi, nu îmi vine să cred că o chestie atât de simplă, cu ingrediente atât de banale și light (1 bilă de mozzarella variantă light, doar 4 foi de lasagna, dovlecei, roșii și ardei copți, cantitate minimă de ulei folosită, cam o lingură per total) poa’ să se transforme în ceva absolut delicios, de nici nu îți vine să crezi că e veggie! Please do try!

PS1: Dacă nu aveți răbdare să faceți sosul de roșii coapte, puteți băga la blender roșiile proasptele, cu ardei copt și apoi scade sosul rezultat pe flacăra aragazului. Sau puteți folosi o cutie de 400 gr de roșii în suc propriu pe care să o băgați la blender cu restul de ingrediente. Insist totuți să folosiți ardei roșii copți la sos, e ceva de vis!

PS2: Dacă nu aveți ceddar, folosiți cașcaval de calitate.

DSC_3745

Hai zi ceva!

