Oua coapte in stil mexican. Da, cu chorizo, fasole rosie si iuteli.

Standard

DSC_3714Da oameni buni, m-am întors!!! Nu pentru mult timp însă (din păcate, insert sad fat rookie foodie face) căci viața personală a luat o turnură pe care o aștept de…. hmm…let’s say….a lifetime???? Nu, nu mă mărit, contrar așteptărilor. Dar am multă treabă în perioada imediat următoare și-mi pare rău tare că nu mai mănânc altceva decât roșii cu brânză, despre care btw, nu cred că aș putea vorbi pe blog mai mult de 2-3 articole🙂

Să revenim dară, cu surle și trâmbițe întrucât azi fu o minune cerească și-am avut timp de gătit. Se făcu deci de prânz, ca de obicei, și rookie-foodie-man din dotare zice c-ar fi cazul să luam micul dejun. După o listă interminabilă tip „mi-e poftă de…..” am concluzionat că-i musai totuși să punem la treabă bucată bună de chorizo, adusă de-o prietenă dragă din Spania. Zis și făcut, tăiat cam 15 cm de chorizo picant felii nici prea groase nici prea subțiri și pus la perpelit într-o tigaie de fontă (sau orice altceva merge băgat apoi la cuptor). Tocat o ceapă galbenă și adăugat peste chorizo când a început să lase grăsimică. Plus 3 căței de usturoi zdrobiți în presă. Băgat la chopper (sau blender, ce aveți) 2 roșii proaspete și 2 ardei capia roșii, copți și decojiți (eu am avut copți pe jar și congelați, mersi mama!), blitz blitz și trântit sosul în tigaie când ceapa a început să se înmoaie. Bolborosit vreo 10 minute și adăugat o cutie de fasole roșie fiartă, bine scursă. Sare de Himalaya, puțin piper roșu măcinat, un vârf de linguriță de cimbru uscat merg de minune. Încins cuptorul și după alte 10 minute, când sosul mai scade, spart 4 ouă în tigaie și băgat la cuptor până-s închegate, cam 15-17 minute. Scos din cuptor și ras o bucată bună de ceddar la final. Done. Mâncat direct din tigaie, cu jumătatea = perfect sunday.

PS: Pentru o variantă veggie omiteți chorizo și începeți direct prin a perpeli ceapa într-o lingură de ulei de măsline. Restul e la fel.

v1

Hai zi ceva!

