Salata nicoise cu ton a lui Gordon Ramsay

Standard

v

Se pare că Gordonică e my new ultimate cooking fave în ultimul timp și am testat deja o grămadă de rețete de-ale sale, toate cu rezultat absolut impecabil. Salata asta e din seria Home Cooking episodul 6 (French) și m-am îndrăgostit pe loc de simplitatea ei, alături de gama variată de culori care te îmbie la ceea ce știi cu siguranță că va fi un prânz sănătos. Sau o cină. Sau un brunch.

Hai să vă zic cum stă treaba pentru o salată bogată care hrănește două guri. Se pun la fiert, în apă care bolborosește deja, cam 500 de grame de cartofi noi mici, bine spălați și o mână generoasă de fasole verde curățată de capete. Eu în general nu curăț cartofii noi de coajă, consider că nu au nevoie, este prea subțire și sincer, sănătoasă, so no worries! Fasolea verde se fierbe câteva minute (3-4) pentru a rămâne ceva textură în ea, respectiv să fie crocantă. Odată fierte, legumele se scurg bine și se ung cu foarte puțin ulei de măsline, sare de Himalaya și piper alb ca să absoarbă aroma. Se pun la fiert 3 ouă de țară cât să obțineți gălbenuș aproape întărit.

Între timp, se trântesc în mojar următoarele: 4 fileuri de anșoa și o linguriță din uleiul în care stau, o linguriță muștar de Dijon, o linguriță de capere, un cățel mare de usturoi (dat prin presă). Toate astea se amestecă bine cu pistilul cât să iasă o pastă grosieră la care apoi se adaugă piper alb după gust (eu am pus cam un vârf de cuțit), o linguriță de oțet de vin roșu, o lingură de ulei de măsline extra virgin și 4-5 tije de pătrunjel proaspăt, tocate mărunt (doar frunzele). E o minunăție de dressing pe care eu a trebuit să-l refac întrucât prima șarjă a dispărut. Deh, asta se întâmplă când te mănâncă undeva să-i dai omului de lângă tine o linguriță pentru degustare și întorci spatele cu încredere!

Pentru montatul salatei, am luat o farfurie maaaaare pe care am mânjit-o cu vreo 2 lingurițe de dressing (Gordonică zice că în general, ingredientele de la bază nu prea ajung să fie moscolite dacă dressing-ul se pune mereu deasupra, idee pe care am reținut-o și o aplic cu mare succes) și apoi am început să adaug straturile: căteva frunze de salată verde simplă, rupte bucăți măricele,  cartofii noi fierți, fasolea al dente, 7-8 măsline negre, ouăle tăiate în 4, o roșie bine coaptă și tăiată felii și nu în ultimul rând, tonul bine scurs dintr-o conservă de calitate. Adică nu conserva să fiedin aliminiu de calitate, ci tonul🙂. You get the point. Deasupra presărați restul dressing-ului. And the, stuff your faces and prepare another nicoise salad.

DSC_3393

Hai zi ceva!

