Bruschete cu dovlecei la grill si ricotta cu verdeturi

Standard
c

c

În ultimul timp (a se citi cam jumătate de an) am o reală obsesie pentru dovleceii la grill. Nu există grătar în aer liber sau brunch acasă pentru care să nu tai câte un dovlecel spre a-l savura după ce i-am perpelit bine rondelele unse cu puțin ulei de măsline, sare de Himalaya și piper proaspăt râșnit. Așa că episodul din seria Home Cooking (S01E13) a lui Gordon Ramsay nu putea să rămână așa.. singur, neexplorat, negătit, neîncercat (nu de alta, dar chiar nu ai cum să dai fail unei rețete atât de simple!) și mai ales, nesavurat cu ambele mâini, eventual stând în picioare direct în bucătărie, de frică poate că până la masă îți fură careva farfuria.

Rețeta a fost perfectă pentru un brunch light, de duminică și gata destul de repede și cu ingrediente puține. Câteva felii de pavă puse pe tigaia grill de fontă, unsă cu spray de ulei de floarea-soarelui și lăsate la rumenit, frecate apoi cu jumătate de cățel de usturoi cât să-i dea aromă. O cutie de ricotta fresca în care am n-am putut să mă abțin să nu pun o lingură generoasă de ulei de măsline extra virgin și căteva frunze de mentă, pătrujnel și busuioc, toate tocate fooooooooarte mărunt, sare de Himalaya după gust și puțin piper alb.

Dovlecelul, dragul de el, l-am spălat bine și l-am tăiat rondele  (cu tot cu coajă), l-am asezonat cu sare de Himalaya și piper alb și l-am rumenit bine pe ambele părți. Tot pe tigaia grill de fontă cu câteva fâs-uri de ulei.

TIP: Vă sugerez să vă bucurați de dovleceii tineri din piață cât puteți, mai ales acum când sunt proaspeți și autohtoni. Cumpărați dovlecei cât mai lungueți și subțiri pentru a nu avea multe semințe și interior spongios. Tre să fie fermi la atingere, nu moi!

DSC_3423

DSC_3424

Hai zi ceva!

