Cele mai sanatoase clatite. Fara faina, fara zahar, fara lactate. Din doua ingrediente.

Standard

DSC_3006

Am citit acum ceva timp despre ideea clătitelor fără făină, lactate și zahăr. Mi s-a părut foarte interesantă și chiar am încercat-o iar experiementul a fost un real succes. Atât de bune au fost încât n-am apucat să fac nici măcar o poză, nu de alta, dar ca să transmit ideea mai departe și vouă, celor care mă urmăresc și care poate ar fi interesați de un mic dejun foarte rapid, sănătos și delicios. Ce să mai, ideea asta e perfectă și pentru copii, chiar și pentru pachețel sau gustare între mese.

Să vă zic dară cum stă treaba: se zrobește bine de tot o banană, cu furculița, până la consistența unui piure. Se adaugă 2 ouă de țară. Se omogenizează tot amestecul. Finito! V-a plăcut? Și mie! Ca să nu fie plictisitor, puteți varia aceasta compoziție cu diverse condimente: un praf de scorțișoară, 1/2 linguriță extract de vanilie, un praf de mix pentru turtă dulce, puțină coajă de lămâie sau portocală rasă foarte fin, ce să mai, ceru-i limita!

Clătitele din imagini sunt cu puțină scorțișoară, pentru că m-am trezit cu chef de arome puternice. Revenind la rețetă, din acest amestec mi-au ieșit 4 clătite potrivite, de cam 12 cm în diametru. Le-am prăjit în ulei de cocos (câte puțin ulei topit la fiecare clătită, în total cam o linguriță rasă) astfel: am încins tigaia și topit uleiul, am turnat compoziția în centrul tigăii, am acoperit cu un capac și le-am lăsat până se desprindeau de tigaie și partea de deasupra era închegată (2-3 minute maxim), apoi le întorceam cu paleta și le mai lăsam aproximativ 20-30 de secunde. Șmecheria e să lăsați focul la minim.

Pot fi servite cu orice: oleaginoase, iaurt, semințe, miere, fructe proaspete sau caramelizate, înghețată. Eu le-am măritat cu nițel sirop de arțar și nuci crude, alături de un pahar de lapte integral și-au fost perfecte!

DSC_3001

 

Hai zi ceva!

