Top 5 alegeri pentru micul dejun, gata într-un minut. Azi, combinatii de iaurt cu…

Standard

DSC_2850

1. Dulceață sau gem de casă, pentru care puteți controla tare bine cantitatea de zahăr adăugată. Sau nu, după caz. My personal faves sunt cea de cireșe amare; de vișine; de afine de pădure de-alea adevărate, mici și mega aromate; de caise sau de dovleac plăcintar cu lămâie. La un păhărel de iaurt de 125 de grame merge o linguriță de dulceață/gem. And there you have it, iaurt cu fructe fără adaosuri dubioase și inutile. Dacă vă întrebați cumva de ce as însista pe dulceață/gem de fructe în locul fructelor proaspete, ei bine, așa cum am mai scris anterior, nu-s tocmai fanul fructelor proaspete consumate alături de alt aliment. Cred și simt pe corpul propriu că ele se digeră cel mai eficient dacă-s păpate singurele, eventual dimineața sau ca gustare. În nici un caz imediat după masă, nu seara pentru că aportul de energie nu e util în perioada de repaos.

2. Semințe de cânepă decorticate, crude. Da, e ultima mea găselniță și o ador de nu mai pot! Adaug 2 lingurițe pline într-un pahar de iaurt de 125 de grame și micul dejun e foarte sățios. Au un gust foarte plăcut, asemănător celor de floarea-soarelui, deci nu scoateți inutil limba la monitor! Bașca, mai au și vreo 30 % proteine cu toți aminoacizii cunoscuți, so, why not? Despre beneficiile acestor semințe vă rog musai să luați la cunoștință că-i păcat de pierdere.

3. Fulgi de cereale integrale, fără zahăr adăugat. Eu una cumpăr de grâu, ovăz și secară și-i amestec singurica într-un borcan. Vărsați, din Obor, de la magaznul de condimente, cel mai adesea. Nu ambalaj draguț colorat, nu lista de ingrediente de-o palmă. Pur și simplu boabe aplatizate, pline de fibre.

4. Seminte de toate felurile, oleaginoase și fructe deshidratate. Și pentru semințe am un borcan mare ce înglobează susan alb și negru, in, dovleac, floarea-soarelui, mac – amestec pe care îl folosesc și la pâine, salate, omletă, prăjituri. În iaurt mai pun și chia, dacă am. Cel mai des folosite oleaginoase sunt nucile și alunele de pădure, pe care le am de acasă, culese de la munte sau din grădină. Nu cumpăr oleginoase prăjite/coapte sau sărate, nu mai zic de alte adaosuri (gen îmbrăcate în zahăr și/sau coloranți). Pentru fructele deshidratate am grijă să citesc bine eticheta și să nu fie cumva confiate, deci cu adaos de extra zahăr. Mai mereu am în casă smochine, curmale, merișoare, prune și caise.

5. Smoothie. Banană, iaurt, cireșe/vișine/afine/căpșuni congelate (cât încape într-o o mână). Banană, iaurt, 1 linguriță semințe de chia, un praf de scorțișoară. Iaurt, o linguriță semințe de chia/cânepă, 2 linguri de fructe din compot fără zahăr sau slab îndulcit (o jumătate de piersică, 2 felii de mango, etc.). Dacă amestecul e prea gros mai adaug lapte. Sau folosesc din start niște sana/lapte bătut care poate fi mai lichid decât iaurtul.

Iaca nah, aveți deja o listă bună de idei pentru micul dejun din timpul săptămânii, toate gata în maxim 1 minut, fără timpul în care n-ai deschis bine ochii și cauți iaurtul în masina de spălat. Toate astea sunt posibile cu puțină organizare și o cămară cu bunătăți variate, gata să fie folosite în cele mai năstrușnice combinații.

PS: Nu spun că sunt perfecte, dar cu siguranță sunt alegeri multi mai sănătoase decât iaurtul cu fructe/cereale/alte chestii, din comerț; covrigul de la colțul blocului; merdeneaua de la metrou; cafeaua plină de E-uri sau chiar nimicul – pentru cei care nu cred în binecuvântarea micului dejun.

Hai zi ceva!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s