Falafel

Standard

DSC_2679

E prima dată când încerc rețeta asta și așa de rău îmi pare că nu ne-am cunoscut mai devreme încât mă pregătesc să mai fac o tură! Până atunci vă șoptesc repejor rețeta:

– se hidratează cam 300 de grame năut nefiert într-un bol mare, cu apă rece, cât să-l acopere de vreo 2 degete. Nu mai insist povestind că am uitat (doh!) să execut eu treaba asta și cum am ajuns la birou am sunat jumătatea să caute nautul în dulapul de condimente & co. (da, eu am un dulap de condimente, sertarul a devenit neîncăpător de-alungul timpului). Din momentul în care am auzit în receptor întrebarea „auzi, da cum arată năutul ăsta al tău?” și până s-a desfăcut punga au trecut aproximativ 30 de minute și 2 rafturi pline ochi de pungi, punguțe, pungulițe, sticluțe , etc., toate scotocite de nu mai există nici o ordine în dezordinea mea. Dar să revenim…

– se pun în chopper / robot de bucătărie 4 fire de ceapă verde, 4 căței de usturoi, coaja de la jumătate de lămâie, năutul hidratat și scurs de apă, 1/2 linguriță de chimen, 4 fire mari de pătrunjel proaspăt, 1 vârf de linguriță de boia iute, 1 vârf de linguriță de pudră de coriandru, sare de Himalaya și piper după gust. Se amestecă până la consistența de pastă. Dacă amestecul e prea umed, se adaugă 1-2 linguri de făină, ca să se poată modela chiftelele;

– se încinge bine o cantitate considerabilă de ulei rezistent la temperaturi ridicate (eu am folosit de floarea-soarelui), se formează chiftelele de legume și se prăjec până devin aurii deasupra. Temperatura uleiului nu trebuie să fie mare pentru că astfel falafelul se va rumeni la exterior dar nu va fi copt și înăuntru. Practic, se gătește cam în 4 minute, întors uțor cu paleta pe toate părțile. Se scot chiftelele pe servețele absorbante de hărtie.

Chifteluțele de năut sunt foarte bune și pentru pachetul de birou de-a doua zi, alături de o salată proaspătă, eventual ceva extra bulgur sau cuscus cu legume coapte și poate niște tahini de casă.

Uimitor, falafelul meu nu a reținut ulei, nu era grețos și îmbâcsit așa cum m-aș fi așteptat de la ceva deep-fried, de acceea chiar îl recomand să-l încercați!

PS: Falafelul se poate coace și în cuptor însă chiftelele trebuiesc unse puțin cu ulei pe toată suprafața, ca să nu se prindă și să formeze crustă.

DSC_2678

Hai zi ceva!

