Provocarea 12: Prajitura de Dragobete, cu migdale si portocale rosii caramelizate

Standard

DSC_2467

Vă amintiți de provocarea 12? Aia la care am gătit colcannon? Ei bine, inițial alesesem prăjitura, am testat-o deja de câteva ori însă de fiecare dată jumătatea a devorat-o cu asemenea nesaț că nici timp de poze n-am avut. De data asta l-am păcălit și între cele două porții ale prăjiturii (căci da, o tava de prăjitură se papă în două tranșe!) am reușit să extrag o felie pentru poză. Da, doar pentru poză, pentru că eu, bucătarul du jour, n-am apucat iarăsi, nici o felie! O fi de bine, zic eu…

Dar să revenim la rețetă, că tare-i simplă: 2 portocale roșii se curăță de coajă și se taie rondele potrivite ca grosime, nu foarte subțiri. Într-o tigaie non-aderentă punem un strat mic de zahăr la topit. Imediat ce-a luat forma lichido-vâscoasă, așezăm cu grijă feliile de portocală și le lăsăm 1-2 minute, cât să își lase sucul, apoi stingem flacăra.

Într-un bol batem 2 ouă cu 100 de grame de zahăr până își triplează volumul și se albesc. Adăugăm 50 de grame de unt topit și răcorit, 35 de ml de lapte integral, o linguriță esență de vanilie, 50 de grame de migdale măcinate (eu am făcut asta la chopper ) și 40 de grame de făină albă.

Într-o tavă de cuptor (eu am una de silicon, numai bună că nu se lipește nimic de ea dar dacă aveți alt tip vă sugerez s-o ungeți bine cu unt înainte) se transferă cu grijă feliile de portocală din tigaie, în aceeași poziție (adicătelea cu partea caramelizată în jos) peste care se toarnă aluatul. El va fi destul de dens, va trebui nivelat cu o spatulă sau cuțit. Sau cu degetul, like yours truly. Ca să ne asigurăm de o distribuție uniformă, se mai bate ușor tava de blatul de bucătărie. Se dă la cuptor cam 30-40 de minute, cât se rumenește frumos.

Notă: Vă sugerez să folosiți o tavă cu diametru mai mic, să iasă prăjitura mai înaltă. În acest caz, ajustați și timpul de coacere.

PS1: merge de minune și cu nuci, pe încercate! Mă gândesc și la alte combinații, eventual cu mai multe tipuri de oleaginoase. Drool.

PS2: prima jumătate de prăjitură s-a păpat cu înghețată de nuci si zabaglione. Merge și cu vanilie, fistic sau ce ați mai avea la îndemână.

DSC_2451

Hai zi ceva!

