Somon la tigaie in sos teriyaki, cu varza de bruxelles

Standard

DSC_2307Asta e prima mea rețetă cu somon proaspăt pe care am executat-o ever și cu toată sinceritatea vă spun că îmi doresc ca măcar o dată pe săptămână să-mi gătesc pește. A ieșit o minunăție de farfurie, plină de savoare și nutrienți pentru execuția căreia nu vă trebuie mai mult de 20 de minute, pe cuvânt de rookie!

Astfel, se ia o bucată de somon de scufie. Se pune într-o farfurie adâncă și se macerează cam 10-15 minute cu 2 linguri de sos de soia dark, doua linguri de teriyaki, un cățel de usturoi tăiat felii subțiri și ceva piper sichuan proaspăt râșnit.

Se pune o oală cu juma de litru de apă la fiert, plus ceva sare. Între timp, se curăță de cotor și frunzele exterioare cam 9-10 bucăți varza de bruxelles. Tot de persoană. Aici ar cam trebui să vin cu explicații suplimentare și să mărturisesc că eu mănânc mult… În apărarea mea, era o masă post fitness workout! Să revenim însă. Când apa bolborosește bine, puneți varza la fiert și lăsați fix 3 minute. Dacă o fierbeți prea mult devine moale și amară și sincer, sunt sătulă de toate persoanele care au reacția tipică atunci când aud de varza de bruxelles: „câh!”. Da, ea este câh dacă nu e gătită corect!

Odată varza blanșată (adică opărită scurt) se scoate din apă, se taie în jumătăți și se transferă într-o tigaie cu o linguriță de ulei de rapiță și 15 grame unt de 82 % grăsime. Se sotează ușor până capătă culoare. Se scoate pe o farfurie și în aceeași tigaie se pune bucata de somon cu pielea în jos (feliile de usturoi le-am îndepărtat și aruncat pentru că s-ar fi ars în tigaie). Nu mai este nevoie să adăugați extra ulei sau unt.

Somonul nu se întoarce decât o dată, imediat ce pielea arată crocant-gătită-gen (8-10 minute, în funcție de grosimea fileului). Dacă peștele nu ar fi avut acest sos și l-am fi gătit simplu, se urmărește schimbarea culorii somonului și bucata se întoarce când 2/3 din grosimea ei devine roz deschis. După ce l-am întors pe partea cealaltă se mai lasă la foc maxim 5 minute și peste el se toarnă restul de marinadă rămasă în farfurie. Dacă nu aveți încredere că fileul e făcut, băgați furculița în el și verificați că e complet pătruns. Repet, tre să fie roz pal all over.

L-am păpat cu o mică salată de baby spanac, ridichi, capia roșu, ceapă verde, castravete și roșii kumato. Ex-ce-lent!

DSC_2339DSC_2349DSC_2315

Hai zi ceva!

