Huevos Benedictos cu avocado

Standard

DSC_2268

Se pare că în mica noastră familie de 2 bucăți indivizi s-au format deja câteva tradiții de weekend. Pe lângă trezitul la 12, brunch-ul homemade e must have și o activitate preferată a noastră, mai ales că lucrăm în echipă. Iar ca meniu, ouăle nu lipsesc niciodată, sub diferite forme, de la omleta cu feta sau telemea maturată de capră, la fritatta cu multe adaosuri și până la celebrele ouă Benedict (și în variantă light, pentru domnițe) cu care mi-am vrâjit jumătatea. Vă zic eu, ăsta e trucul. Gătiți ouă Benedict to perfection și vă garantez maritișul!

Dar nu despre asta era vorba în articolul ăsta, așadar, să revenim. Există pe planeta asta multe variațiuni ale rețetei originale și cum deja mă plictisisem de versiunile trecute, am decis să încerc și alte combinații jucăuse, sănătoase și mai low-cal. Azi m-am oprit în Mexic. Huevos Benedictos sunt aceleași ouă Benedict dar care substituie cărnița cu avocado și sincer, combinația mi-a plăcut la nebunie.

Sosul Olandez: într-ul bol de sticlă la bain marie, am pus 2 gălbenușuri și o linguriță de oțet alb. Am început să amestec cu telul mic și când a început să se lege nițel (aproximativ 2 minute) am turnat treptat cam 60 de grame de unt 82 % grăsime, topit. Ideea e, ca la maioneză, să se încorporeze bine untul turnat deja până la adăugarea unei noi cantități. Să fi fost vreo 4-5 ture de unt. La final, am luat castronul din baia de abur și am potrivit de sare, puțin piper alb și câteva picături de zeamă de lămâie (depinde de acreala oțetului).

Piure de avocado și ceapă verde: e exact ce am scris, un avocado foarte bine copt (de regulă găsesc foarte bun la Auchan sau Kaufland, îl cumpăr verde și îl las să se coacă în bucătărie, câteva zile), pasat cu furculița (pentru că nu am vrut să fie ca o pastă fină, ci să aibă ceva consistență) și amestecat cu 2 fire subțiri de ceapă verde tocată mărunt, 1 linguriță de ulei de rapiță, sare de Himalaya și zeamă de lămâie după gust, să fi fost o linguriță.

Ouăle poșate: Într-un litru de apă fierbinte cu o lingură de oțet, am format un vârtej și am drumul fiecarui ou în ochiul vârtejului. Am lăsat la fiert cam 3 minute, timp în care oul se ridică spre suprafată. L-am scos din apă cu o paletă, l-am curățat de excesul de albuș desfăcut. Mereu fierb câte un ou o dată, nu am ajuns la nivelul la care să fierb mai multe în aceeași oală🙂

Asamblarea: Două felii de pâine irlandeză cu fulgi de cereale, prăjită în tigaia nonaderentă, fără ulei. Peste ele am trântit pasta de avocado cu ceapă verde, apoi ouăle poșate și câte o linguriță de sos olandez. Că restul era promis porției jumătății, varianta dezmăt, cu ceafă afumată și 3 linguri generoase de sos olandez🙂

DSC_2255DSC_2257DSC_2264

Hai zi ceva!

