Supa crema de broccoli si apio (vegan)

Standard

DSC_2203

Ador supa de broccoli și am preparat-o după rețeta de aici în toate combinațiile de brânzeturi împuțite  identificabile pe piață. Defapt ador broccoli în general și îl cumpăr ori de câte ori am ocazia, dacă prețul mi se pare de bun simt și arată așa cum trebuie. Îl prepar în nenumărate moduri, de la salate la plăcinte și încerc să nu irosesc nimic din el, cum este cazul aici.

De data asta am încercat s-o fac lată cu o supă vegană (care evident, a început cu gândul de-a trânti niste roquefort în ea la final, doh!) din dorința de a mânca și mau multe legume. Spunea cineva (code word for „don’t remember who”) că e destul de greu să fai o mâncare complet vegană pentru că fără condimente și fără adaosuri de origine animală, e greu să dai gustul ACELA. Cât fierbeau legumele m-am gandit să le bag la blender fără lapte, fără smântână lichidă, fără brânză, și să văd ce iese, poate poate reușesc imposibilul. And so i did. Supa e acrișoară, sățioasă, puțin picantă, exact ce mi-am putut dori de la o amărâtă de căpățână de broccoli.

Revenind la rețetă, cât am încins 2 linguri de ulei de rapiță într-o oală, am tocat mărunt o ceapă mare albă, tulpina de la o bucată de broccoli și 2 lujeri de țelină apio. Am adăugat legumele și le-am înmuiat bine, cât să-și lase apa. Când au început să se rumenească am pus 1 litru de apă plată (se poate adăuga supă de legume sau de pui dacă vrei o variantă non-vegetariană) și am fiert vreo 10 minute. Am adăugat apoi floretele și am mai fiert 3-4 minute. Am pus tot conținutul oalei în blender (puteți folosi un frulator) alături de sucul unei lămâi mici, sare de Himalaya și piper alb. Astea ultime 3 ingrediente sunt după gustul fiecăruia, vă încurajez să le adăugați treptat și să tot gustați până ce papilele vă zic „stop, drop & roll, this is epic!”.

DSC_2219

 

Hai zi ceva!

