Cina de 10 minute: hummus cu ardei copt si ce mai gasesti prin camara. Bonus, paine irlandeza cu bicarbonat de sodiu si fulgi de cereale

Standard

DSC_2174

Marți seara, 9 ceasuri rele. Că 3 sunt dimineață, în traficul bucureștean, înainte de a ajunge la birou să-ți bei cafeaua. 6 sunt la prânz când constați că trebuie să te pensionezi muuuuuult mai devreme decât media de vârstă legală, dacă vrei să prinzi venerabila vârstă de 30 de ani fără un ten brăzdat cu drag de riduri.

După cum spuneam, marți seara, ajunsă acasă cu chef de french pastry lesson. Stricat ingrediente, aruncat testul nr. 1 la gunoi. Concluzia: frensh pastry nu va funcționa vreodată cu ACEST cuptor. Știți genul, ăla de sub 1000 de lei, Arctic, la un bloc unde mereu sunt variații de presiune la gaz.

Jumătatea intra pe ușă, schimbăm amabilitățuri vreo oră. Despre tâmpiții din traficul zilnic, despre serviciu, despre clienți, despre imobiliare, despre viață. 22.30: „Auzi, da mie ce-mi dai de mâncare?”. Ei bine, coafura nu, nu rezistă. Moaca tâmpă își face apariția. Buuueeeei, deci io am gătit azi, adică mi-am făcut norma, doar că n-a ieșit. Poate mâine. 22.32: „Ce mai avem prin frigider?”. De abia acum îți dai seama că situația devine serioasă, omului chiar îi e foame dacă EL, Bărbatul, e în stare să caute singurel, în frigier. Bâlbâială pe fundal. Replica lui: „Am înțeles, nimic…”. Fața recalcitrantă on, cum adică buuueeei ai frigiderul gol? Păi populația de 9 tipuri diferite de muștar, 6 bucăți de brânzeturi cu mucegai, punga de supă miso, borcănelele de alte și alte chestii (usturoi marinat, anșoa, pastă de curry verde și roșu, etc.) sunt invizibile? Râs în hohote.

Nu, nu îmi place asta. Io, Rookie, by the power vested in me, declar că în seara asta o să muncesc maxim 5-10 minute pentru o cină sățioasă și delicioasă. Zis și făcut.

Turnat în vasul robotului 1 conservă năut fiert și bine scurs + spălat în 2 ape (400 grame), 6 migdale sărate și afumate (nu aveam tahini în casă, uimitor, am vrut să-l fac și pe el dar nu am dat de semințele de susan..Note to self: curațenie și organizare in dulapul de all-you-can-find), 1 cățel mic de usturoi, 2 linguri de ulei de rapiță, zeama de la jumătate de lămâie, 1/4 linguriță chimen măcinat, 1/4 linguriță sare, 2 bucăți ardei capia roșu copt (am pungi congelate dar se găsesc și la borcan). Blitz blitz vreo 2-3 minute, finito. Și da, rețeta asta e perfectă pentru sezonul cald, când numai chef de aprins aragazul n-ai.

DSC_2187

Cu zâmbetul până la urechi și clasica linguriță de degustare, mă întorc victoriasă la jumătate, ofer ofranda. Îi place. Mă întorc în bucătărie după niște pâine, fericită că am scăpat cu 5 minute de efort. Ultima bucată de pâine e dizgrațios mucegăită. Noooooo!!! My freedom! %$#*%$^*(^$#&)&%# !!!! Amintit de singura varianță posibilă de a finaliza pâinea cu alte 5 minute de efort și apoi imediat băgat la cuptor: faimoasa pâine irlandeză, despre care am vorbit aici.

Într-un bol am amestecat bine 500 de grame de făină albă, 1/2 linguriță sare de Himalaya, 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu, 500 de ml iaurt de casă, 70 de grame de fulgi de ovăz și grâu. Am format o bilă și am dat aluatul la copt într-un vas cu capac pe care l-am încălzit în prealabil la 180 de grade. 30-40 de minute, apoi încă 10-15 minute fără capac, tot la 180 de grade.

DSC_2190

Concluzii:

– se poate încropi o masă decentă în câteva minuțele atât timp considerăm că sănătatea primează în fața comodității, pe numele ei, shaorma de la colțul blocului sau burgerul de mâzgă roz;

– se poate face pâine în casă fără efort, fără frământat, fără dospit, din ingrediente ieftine, și produsul final bate la fund orice pâine din comerț;

– hummusul e poate cea mai versatilă pastă ever, poți combina practic năutul cu ce-ți trece prin cap: dovleac copt, avocado, ardei copt, sfeclă roșie fiartă/coaptă, etc., iar clasicul tahini nu e obligatoriu, susanul putând fi substituit cu orice altă oleaginoasă ai la îndemână;

– last but not least, nimic, dar nimic, sincer, nu bate pâinea caldă cu unt de 80 % grăsime. Așa simplu sau cu dulceață on top.

DSC_2183DSC_2194

4 responses »

  1. Pingback: Huevos Benedictos cu avocado | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Hummus cu avocado | RookieFood(ie)

  3. Am o problema/intrebare legata de conservele de naut. Cum faci sa scoti coaja/invelisul de be boabe? Doar din spalare mie nu imi reuseste, stau cu muuuuulta rabdare sa le frec intre maini sa le scot, mult peste 10 minute.

    • Bună Alina,
      Well its really simple, i dont! Nu m-am stresat niciodată cu pielița nautului, mai ales de la conservă. Doar dacă îl fierb singurică, atunci e alta poveste. Pielița te ajută să obții un hummus mai fin dar asta depinde mult și de puterea blenderului/robotului folosit. Sorry că nu am fost mai de ajutor! Dar dacă găsești soluția, please come back and share!

      Rookie.

Hai zi ceva!

