Povestea celui mai sanatos mic dejun

Standard

DSC_2165

De ceva ani respect cu sfințenie o regulă simplă și, foarte bine adaptată organismului meu: primul lucru care întră în stomac dimineața trebuie să fie ceva sănătos. Asta se traduce în majoritatea cazurilor printr-un fruct (un măr mare, o banană, un sfert de pomelo – cam astea sunt exemple din selecția anotimpului rece, în rest fiind fructe de sezon: un strugure, 3-4 prune mari, o piersică, 3-4 caise and so on). Cred că e cea mai bună variantă vis-a-vis de politica mâncatului fructelor, energia și zaharurile lor având timp să fie consumate pe tot parcusul zilei. Niciodată nu mănânc fructe seara, aportul lor putând fi depus in perioada de repaos a organismului, în loc să fie utilizat mai eficient.

Dacă mă abat de la acest micul dejun clasic, de regulă consum o cană de iaurt făcut în casă (dacă mi-e foame rău, la ea se adaugă o mână de musli sau cereale simple, fără zahăr), un sandwich mic cu o felie de pâine de casă cu legume (ardei, castravete, ridiche, roșie) și branză (caș de oaie sau telemea de capră). În caz că am mai mult timp la dispoziție, se lasă cu ou fiert sau poșat, avocado, omletă și nelipsita salată de tot felul de chestii.

De când am început documentarea și respectiv am luat decizia fatidică buzunarului, mi-am îmbunătățit viața cu Huromică, un slow-juicer care face toți banii dați acum vreun an jumate. De atunci îmi încep diminețile cu un fresh de fructe și legume absolut fabulos, la un cost minimal. Cel din imagine conține: un grapefruit roșu, un grapefruit alb, o portocală mare, un măr, o bucată cât pumnul de sfeclă roșie, 2 ridichi negre mici (extraordinare pentru răceală și gripă), 3 morcovi potriviți. La costul actual al celor enunțate anterior (2 lei kilul de sfeclă roșie, morcov și ridiche, in medie 3,5 lei kilul de citrice și mere) cana din imagine care conține nu mai puțin de 1 litru de suc mă costă maxim 5 lei. Asta în condițiile în care, în oras, un fresh de grapefruit/portocale, îndoit cu apă nu costă sub 10 lei paharul de 300 ml.

Concluzia e că se merită investiția într-un storcător, chiar dacă nu e unul prin presare la rece, dar dacă doriți un suc proaspăt și sănătos, făcut în casă, din fructe alese de voi cu propria mână, then this is the way to go! Asta pentru toți haterii care ridică sprânceana când le spun cât m-a costat storcătorul!

Notă: articolul nu reprezintă o formă de reclamă, nu am fost recompensată în nici un fel pentru scrierea acestor rânduri, ele reprezentând o opinie personală, formată în baza unei achiziții reale, din banii proprii, a storcătorului.

Hai zi ceva!

