Souffle usurel cu legume colorate si iaurt

Standard

DSC_2087

M-a pocnit nene o poftă de legume colorate de nici nu știu exact cum s-o gestionez, mai ales că de regulă eu am pofte de ceva mult mai caloric and bad, de tipul Raffaello sau cartofi prăjiți de care btw nu-mi amintesc când am mâncat ultima oară…. Hmmm…weard…

‘Nyway, cum stateam eu așa frumușel cu niște cartofi violeți, ceva morcov și ceapă prin bucătărie, plus o căpățână de broccoli în frigider, mă gândesc cu drag la „chestia aia comestibilă” de-o făcu Maria (pe numele ei MC, omul cu care sufăr zilnic over tons o’ coffee) zilele trecute și cu care evident m-am îndopat elegant, ca o doamnă-efelant. Na c-am scos și rima! O fi de la verzituri..

Să revenim totuși și să vă zic cum stă treaba:

– se curătă 3 cartofi mai mici, cât pumpul, se pun în apă cu sare la fiert;

– când sunt gata, se blenduiesc alături de 3 ouă și 300 de ml de iaurt (operațiunea se poate face și manual, cu furculița);

– în apa în care au fiert cartofii de adaugă 3 morcovi mici, tăiați rondele subțiri și 2 cartofi violeți, la fel rondele subțirele;

– se pune o tigaie la încins cu o linguriță de ulei de măsline și 5-6 roșii cherry. Se sotează bine și apoi se adaugă 1 ardei capia (am avut unii portocalii tare simpatici) și o ceapă galbenă, tocate. Se păstrează pe foc până se înmoaie, apoi se stinge flacăra;

– când tura 2 de legume e aproape fiartă, se adaugă în apă și floretele de la o căpățână mică de brocooli și se mai lasă la fiert fix un minut. Se scurg bine de apă;

– se adaugă legumele fiarte și cele sotate în mixul de cartofi + ouă + iaurt, se amestecă, se plusează cu 4 linguri generoase de porumb din conservă, se asezonează bine cu sare, piper și cimbru;

– se trântește totul într-un vas termorezistent și se dă la cuptor până crește și se rumenește.

Cum ar zice amicu’ Jamie Oliver, happy days!

TIP: Folosiți un iaurt mai puțin acru sau substituiți o parte din iaurt cu smântână lichidă.

s3

Hai zi ceva!

