Paine intermediara cu masline

Standard

DSC_2084

Yes, it’s true! După ani și ani în care am urât din toți rărunchii mei să am de-a face cu aluat, iată că de ce ți-e silă nu scapi și mai nou, am o adevărată pasiune (sau obsesie, sau cucu-style behaviour, spuneți-i cum vreți) pentru pâinea făcută în casă. Poate nu am ajuns încă la nivelul suprem, cunoscut drept „maia” deci încă folosesc drojdia proaspătă sau bicarbonatul de sodiu dar totuși, e un pas mare pentru bucătăria și nervii lui Rookie. Don’t get me wrong, tot nu-mi place să frământ iar de treaba asta se ocupă cu mult drag și spor jumătatea, care vede în activitatea asta modalitatea perfectă de a-și elimina stresul acumulat la serviciu, deci win-win situation going on.

Să revenim dară, cu experiemente reușite și miros îmbătător în casă. Într-un bol se așează elegant 500 de grame de făină intermediară (se poate folosi fîină albă sau 650 sau jumătate albă și jumătate integrală, etc.), 1 linguriță rasă de sare, 1 linguriță rasă de zahăr și 350 ml de apă calduță în care s-au dizolvat bine cam 20 de grame de drojdie proaspătă. Se amestecă ușor cu furculița și când începe să se lege, se adaugă 130 de grame de măsline feliate. Eu am cumpărat unele negre cărora le-am scos sâmburii acasă și le-am tăiat, e mai sănătos și mai gustos așa decât măslinele gata feliate din comert care își pierd savoarea în lichidul în care mustesc. Am încorporat ușor măslinele cu mâna, tot rotind aluatul deci nu e nevoie de frământat. Am acoperit bolul și am lăsat la dospit la căldură (a se înțelege lângă caloriferul din cameră, dar când am chef mai las și cuptorul aprins și pun bolul pe ușa deschisă a aragazului; deh, soluții de rookie…) vreo oră. Când a crescut bine, am încins cuptorul la 180-200 de grade (treapta 2) cu o oală cu capac înauntru. Am înfăinat blatul de lucru și am scos aluatul din bol, formând apoi o bilă. Al meu a fost destul de moale așa că l-am copt mai mult. Bila de aluat am pus-o în oala încinsă cu capacul deasupra și am copt cam 50 de minute + 10 extra minute cu capacul scos.

A ieșit bună, densă de la făina intermediară, cu aromă specifică de măsline. Mai facem.

TIP: Data viitoare o să pun 300 de ml de apă căldută și 30 de ml de ulei de măsline, for extra flavour.

DSC_2077

Hai zi ceva!

