Provocarea 11: Cel mai sanatos si light crumble integral cu mere

Standard

s2

Da oameni buni, ăsta e cel mai sănătos crumble întâlnit vreodată, din care mă îndop acum cu nesaț cât vă scriu povestea lui. Se făcea că fetele mi-au propus nește chestii: plăcintă cu mere cu aluat sfărâmicios, clătite cu mere și frișcă, prăjitură cu mere și cremă caramel, shaor-măr (shaorma dulce cu mere). I know,  the last one kept me thinkin’ too. Acestea fiind zise mi-a atras atenția tare mult prima idee și instant m-am găndit la un crumble. Dar cum să facem totuși un desert mai sănătos, mai low-cal, potrivit și pentru copii? Go integral și minimizează untul, cum altfel?!

Mno, deci, pentru umplutură: 5 mere mari, spălate și feliate cu tot cu coajă (o ustensilă foarte bună fiind asta, dar găsiți pe la magazine mici la 5 lei) se amestecă bine cu 2 linguri rase de zahăr brun, 7-8 mieji cruzi de nucă tocați, coaja rasă de la o portocală mică, 1/2 linguriță scorțișoară și 1/2 linguriță amestec pentru fursecuri de Crăciun (da, weard dar foarte eficient, are de toate, de la cuișoare la ghimbir, în lipsă puteți face voi un amestec din praf de cuișoare, de ghimbir, de anason, nucșoară, cardamon și coriandru).

Pentru baza crocantă: 40 de grame de fulgi de ovăz.

Pentru topping: 35 de grame de unt (eu folosesc President, neapărat de-ăla bun, depeste 80 % grăsime) rece, 30 de grame de făină integrală de grâu, 30 de grame de zahăr brun. Eu le-am băgat în chopper și în câteva secunde s-a format un aluat asemănător cu nisipul. Operațiunea asta se poate face și manual, sfărâmând untul în amestecul uscat cu degetele dar tre să vă mișcați repede, altfel căldura coporală va topi untul și nu va ieși exact ce vrem.

Asamblarea e mai mult decât simplă: într-o tavă de cuptor se așează fulgii de ovăz în strat uniform, peste ei se pun merele condimentate, și deasupra lor se presară aluatul acela sfărâmicios. Se dă la cuptor (180 de grame, treapta 2) până merele sunt bine pătrunse, ba chiar un pic mai mult, cât se evaporă tot lichidul din mere și baza de fulgi începe să fie crocantă.

Vestea bună e că rezultă 4 porții. Vestea proastă e că le vei mânca pe toate!

Ca să fie dezmăt, se alătură înghețată de vanilie. Eu n-am avut și mi-a fost lene să mă duc la Mega. Plus că la așa desert nu se preta să-l stric cu ceva din comerț, așa că am preferat câteva linguri de iaurt de casă. EPIC!

DSC_1954

3 responses »

    • Da, am văzut că unii adaugă fulgii în acel aluat de deasupra, dar mi-a venit în minte să îi pun totuși sub mere în ideea că ele își lasă zeama numai bine să îi îmbibe. Bună a mai fost ideea.

  1. Pingback: Revenirea fara a mila a crumble-ului de mere | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

