Paine integrala fara framantare, dospita in frigider

Standard

DSC_9763

Întru sărbătorirea zilei mondiale a pâinii n-am rezistat să nu repet experimentul pâinii fără frământare despre care am vorbit cu mult fast aici, că mi-era frică să nu fi fost cumva norocul începătorului. N-a fost. Din 500 de grame de făină inregrală de grâu (7 Spice am folosit eu), 1 linguriță sare de mare neiodată, 1/2 linguriță zahăr, 1 linguriță rasă de pudră de usturoi, 13 grame (1/2 cub) drojdie proaspătă și 350 mililitri de apă plată a ieșit un super aluat (ingrediente amestecate cu furculița evident, ca pentru leneși) care a stat la frigider până a doua zi seara, când l-am împăturit bine pe blatul bine înfăinat. L-am mai lăsat la dospit la cald vreo jumătate de oră și l-am copt apoi într-o oală cu capac foarte fierbinte vreo 30-40 de minute (la 200 de grade), apoi vreo 15 minute fără capac (180 de grade).

Rezultă o pâine densă, sățioasă și sănătoasă, contrar opiniilor de care mă tot lovesc lately cum că drojdia nu e tocmai ok. O să mă mai informez și revin cu detalii. Oricum, sunt convinsă că ăsta e un pas important spre o viață mai bună, măcar prin faptul că am tăiat de pe lista cumpărăturilor un alt produs și nu mai depind decât de o mână de ingrediente ca să fie bine să nu fie rău. Next step: pâinea cu maia. Wish me luck!

DSC_9751DSC_9772

Hai zi ceva!

