Rasfat duo Benedict: varinta light și varianta dezmat-culinar

Standard

0211

Vă amintiți de ouăle Benedict? Ei bine, într-o seară de vineri când jumătatea era lihnită de foame, am trântit întrebarea clasică: Ce-ai mai mânca (a.k.a. sâmbătă)? Răspunsul a venit destul de rapid: ouăle alea șmechere! Așa că sâmbătă a trebuit să ne mobilizăm spre marea destăbălare. Pe jumate that is, că eu am optat pentru varianta simplă și mai low-cal, low-carb în timp ce colocatarul meu a înfulecat minunatul preparat full-fat, full-protein, full-carb.

Dar să nu vă mai țin în așteptare, pentru 2 porții generoase de brunch de weekend, aveți nevoie de puțină rabdare și organizare, as follows:

Pentru sosul olanez:

– 2 ouă – gălbenușurile;

– 1/2 linguriță oțet;

– 50 de grame de unt;

– sare, piper alb și 1 linguriță suc de lămîie.

Despre prepararea acestui sos am mai scris aici, nu este greu deloc dacă ingredientele folosite sunt de calitate. Eu am folosit un alt unt decât cel obișnuit (President de 82% grăsime) și am runcat produsul rezultat. M-am enervat cumplit și am refăcut sosul cu untul preferat an it was heaven. So, pe scurt: am topit untul într-o cratiță mică, într-o oală mai mare am pus apă la fiert (de vreo 4 degete) și am făcut o baie de aburi peste care am așezat un castron de sticlă (fundul lui nu trebuie să atingă apa!) în care am trântit gălbenușurile și oțetul. Cu un tel, am amestecat continuu și constant timp de vreo 2-3 minute, apoi treptat am adăugat untul topit până l-am încorporat pe tot. Flacăra ochiului trebuie să fie la minim iar apa nu trebuie să bolborosească! Odată asezonat (sare, piper și suc de lămâie) sosul, l-am pus deoparte.

Pentru ouăle poșate:

– 4 ouă proaspete;

– 1 lingură plină de oțet.

Poșarea ouălor poate fi tricky dacă acestea nu sunt proapete. Într-o oală înaltă am pus cam 1 litru de apă la fiert, alături de oțet. Am adus la punctul de fierbere, am lăsat flacăra domoală și am format un vărtej cu ajutorul telului. Fiecare ou, l-am spart într-o cească și cu ajutorul ei, i-am dat drumul în ochiul vărtejului. Am fiert fiecare ou până s-a ridicat nițel la suprafată. La nevoie, am testat galbenușul cu degetul, trebuie să fie moale și runny! Am scos ouăle cu o paletă și le-am scurs bine de apă.

Pentru porția de ouă Benedict:

– 6 felii de bacon, nu foarte grase;

– 2 chifle cât pumnul.

Feliile de bacon le-am rumenit într-o tigaie de teflon, fără adaos de ulei, până erau crispy. În aceeași tigaie am fript apoi jumătățile celor 2 chifle.

Pentru asamblare, am uns cu puțin sos fiecare bază de chiflă, am așezat câte 3 felii de bacon și apoi câte un ou poșat. Peste treaba asta vine sosul olandez (în total cam 3-4 linguri) și capacele de chiflă.

DSC_9587DSC_9596

Pentru porția de light-Benedict:

– un dovlecel tip zucchini;

– 10 grame telemea veche de capră;

– 2 felii de bacon.

Dovlecelul tăiat rondele l-am copt pe tigaia grill de fontă, cât să se rumenească dar să rămână ferm și crunchy. Nu trebuie înmuiat! Într-o farfurie, am așezat dovlecelul peste care am fărâmițat telemeaua de capră. Am așezat apoi ouăle poșate și 2 linguri de sos olandez. Dulceața dovlecelului alături de bacon și telemea e vă spun sincer, DI-VI-NĂ! To be honest, îmi place mai mult light-Benedict decât varianta cealaltă!

DSC_9631DSC_9614DSC_9633

Ce ziceți, vă place? Nouă ne-a plăcut tare, alături de o salată de roșii de țară cu ardei capia, ceapă roșie și castravete. Roll over type.

 

2 responses »

  1. Pingback: Tartine cu dovlecei si branza de capra din 3 ingrediente | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Huevos Benedictos cu avocado | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

