Ratatouille – varianta light

Standard

DSC_9515

Well hello mon amis! Qu’est ce que vous avez preparer pour aujurd’hui? Până să îmi spuneți voi mă grăbesc și vă relatez repejor cum stă treaba cu acest minunat preparat provensal deosebit de gustos, perfect pentru vară și toamnă când legumele proaspete și cu gust se găsesc din abundență!

Se iau frumușel vreo 3 roșii medii și se toacă în cuburi alături de o ceapă roșie. Tot medie, tocată mărunt. Se amestecă bine cu o lingură de ulei de măsline, un cățel de usturoi zdrobit și mărunțit bine de tot, un praf de sare și unul de piper plus un vârf de linguriță de oregano uscat. Asta e baza mâncării pe care o turnăm frumos pe fundul vasului pe care plănuim să-l introducem la cuptor (am avut un vas rotund de yena). Tăiem apoi rondele un dovlecel, o vânătă, câteva roșii. Eu am găsit în piață vinete albe și au mers de minune. Roșiile au fost de-alea cu inflexiuni de maro spre verde închis și negru. Nu de fiță ci de gustul aparte și pentru că acum sunt disponibile în piețe la un preț decent (a se citi 5 lei kilu, Obor).

Ar fi indicat ca legumele să aibă aproximativ același diametru, să arate bine și să se coacă uniform. De asemenea, rondelele să fie potrivite, 2-3 mm grosime, cât să nu devină piure sau să așteptați cu orele să se pătrundă. Alături de ele am așezat și pătrățele de ardei gras, tăiat de aceeași dimensiune cu restul legumelor. Am așezat apoi legumele în unghi, urmărind forma vasului, dinspre exterior spre centru. Peste ele am pulverizat ulei de măsline (în total vreo 2 linguri) și am presărat 1/2 linguriță amestec ierburi de Provence și 1/3 linguriță cimbru semi-uscat. Adică era verde acu vreo săptămână🙂. Sare de Himalaya și piper negru la final.

Am dat vasul la cuptor la 180 de grade până s-au rumenit frumos. Rezultatul îl vedeți în pozele nu foarte reușite. Pentru gust și miros însă tre să faceți piața!

Merge ca preparat principal, păpat cu pâine de casă, proaspăt scoasă din cuptor sau alăturat diverselor chestii – eu mă gândesc la ceva paste de porumb, poate și un risotto alb, simplu, doar cu ceapă galbenă. Superb ca garnitură pentru diverse cărnițe, if you fancy. După mintea și cheful meu, aș trânti la final și ceva mozzarella sau parmezan, poate un ou poșat sau ochi. Sau ca pachetul meu de prânz pentru birou: omletă asta cu feta și câteva linguri generoase de ratatouille🙂.

DSC_9519New folder (2)

2 responses »

Hai zi ceva!

