Salata de mei cu porumb, mazare si sos verde

Standard

DSC_8977

Postarea asta era în pending deja de prea mult timp! Ea a venit ca urmare a dorinței mele de a înlocui mult prea scumpa cereală quinoa, din rațiuni economice dar și umanitare – în caz că nu știți, de când cu moda ei, peruanii și bolivienii nu prea și-o mai permit ceea ce e mare păcat. Așa că am descoperit neoșul nostru mei, o super cereală ce proprietăți extraordinare și nutrienți cam aceiași ca și quinoa. Doar că la un preț mult mai de bun simț.

O cititoare mi-a scris și m-a rugat să pregătesc o rețetă de vară cu mei, așa că iat-o! Draga mea, this is for you:

130 de grame de mei se pun la fiert în  vreo 600 de ml de apă și 1/2 linguriță sare. Ea absoarbe destul de mult lichid, așa că e important ca apa să fie în cantitate mare. Îl puteți fierbe și în supă de legume sau să diluați un cub de supă bio;

– când meiul e aproape fiert dar totuși al dente, se adaugă 200 de grame de mazăre. Eu am avut congelată dar merge și proaspătă. Se fierb împreună până meiul este complet fiert și mazărea dulce și moale. Se scurge conținutul oalei printr-o sită și se răstoarnă într-un bol încăpător. Încercați să scurgeți bine de lichid pentru ca meiul să nu fie mushy;

– într-un blender de putere măricică (sau cu mai multă răbdare🙂 ) mixați o legătură mare de pătrunjel cu una de mărar, un pumn de frunze proaspete de busuioc și frunzele verzi dintr-un lujer de țelină, vreo 150 ml de ulei extra virgin de măsline, sare de Himalaya, piper alb, sucul unei lămâi și 20 de grame de Grana Padano ras. Rezultă un fel de pesto, dar nu chiar, că-i fără oleaginoase;

– adăugați în bolul cu mei și mazăre o cutie de porumb (vreo 300 de grame, bine scurs) și 3 linguri de sos verde. Dacă doriți, puteți folosi și porumb proaspăt. Cu ajutorul unui cuțit, tăiați boabele ținând știuletele în poziție verticală, pe tocător. Desfaceți boabele și le fierbeți odată cu mazărea.

– amestecați ușor salata cu o furculiță pentru ca meiul să fie aerat și fluffy. Mai asezonați dacă considerați necesar.

Rezultă o salată bună atât caldă cât și rece, foarte sănătoasă, colorată, plină de vitamine și fibre, perfectă pentru vară! Restul de sos verde îl trântiți într-un borcănel și stă frumos la frigider până ajungeți obosiți următoarea seară acasă și aveți chef doar să fierbeți niște paste.

TIP: Puteți transforma lejer salata asta într-o variantă vegană prin eliminarea brânzei. Sunt convinsă că va fi la fel de minunată!

DSC_8966DSC_8964

 

One response »

Hai zi ceva!

