Chiftele de dovlecel si morcov

Standard

DSC_8957

După provocarea nr. 7, de unde probabil știți, dacă nu aflați acum că dovlecelul a fost la putere, parcă nu mă mai pot opri din gătit cu aceasta minunată legumă. De fapt dovlecelul e fruct din punct de vedere botanic, la fel ca și dovleacul, vânăta, ardeiul, roșia și chiar măslina. Yep, așa că data viitoare când încropiți o salată colorată tre să vă gândiți bine dacă nu care cumva consumați cam multe…fructe!

Dar să lăsăm la o parte lecțiile de biologie vegetală și să ne întoarcem repejor la rețetă. Un dovlecel mai micuț (dimensiunea este importantă, prefer dovleceii tineri pentru că nu conțin semințe multe & mari, sunt mai tari și mai crunchy) și un morcov mic se dau prin răzătoare și se pun la scurs într-o sită după ce i-am amestecat bine cu un praf de sare. Se lasă cam 30 de minute și apoi se scurge excesul de apă în pumni. Legumele bine golite de apă se amestecă apoi cu un ou de țară, o lingură cu vârf de brânză de burduf rasă (sau orice altă brânză vă place dar să nu fie de-aia care se topește foarte mult – telemea, caș mai maturat, cașcaval tărișor), 2 linguri de pesmet, 1 linguriță de mărar proaspăt tocat și puțin piper. Se formează chiftele plate, uniforme, care se prăjesc în tigaia bine încinsă, pe fiecare parte, până se rumenesc frumos. Din cantitățile expuse mi-au ieșit 5 bucăți de aproximativ 7-8 cm în diametru.

Eu am pulverizat puțin ulei în tigaie ca să limitez cantitatea folosită și să mă asigur că nu se lipsesc. Cred însă că mergea și fără, la o tigaie nonaderentă de calitate. Le-am întors de câte două ori pe fiecare parte și le-am gătit la foc mic spre mediu cu capac, așa că au fost ceva între copt și prăjit. Dar foarte bun, sănătos, destul de slab caloric pentru că nu au avut ce ulei să absoarbă. Merg de minune cu un sos de iaurt cu mărar tocat, sare, piper, puțină zeamă de lămâie și poate chiar un cățel de usturoi ras. Plus o salata de verdețuri, on the side.

PS: Alte idei delicioase cu dovlecei, aici.

DSC_8942DSC_8948DSC_8954

Hai zi ceva!

