Provocarea 9: Supa crema de praz cu tulpina de broccoli

Standard

DSC_8888

Iată că am ajuns și aici, la provocarea 9, pe măsură ce crește cifra mă bucur din ce în ce mai tare de experimentul ăsta și de ideile puse sub nasul lui Rookie! Săptămâna asta am primit rețete noi, minunate, care mi-au făcut cu ochiul prin unicitatea lor: rondele de ceapăsupă cremă de prazprajitură cu mac și gem de caise.

S-o luăm cu începutul, dară! Mac n-am avut și nu am apucat să cumpăr. caise bune și care să arate decent nu am găsit în piețele prin care m-am afișat și, vă vine să credeți sau nu, ceapă galbenă n-am acum în casă (doar ceapă roșie, de apă și verde). Inițial am vrut să gătesc celebrele onion rings dar pe măsură ce discuțiile cu colegele mele au avansat și ne-am decis la o cină home-made by Rookie a fost destul de clar că nu pot găti așa ceva din considerente de timp. Așa că am ales supa cremă de praz pentru că am reușit s-o pregătesc c-o zi înainte de marele eveniment, asta evident, după un veritabil maraton pentru identificarea prazului. Dap oameni buni, prazul nu crește în Românica noastra cea de toate zilele amu, vara, așa că am luat din Kaufland… Deși era olandez (bucată groasă cam de 2 cm în diametru, parte verde închisă), a fost bun, aromat și a ieșit un preparat care s-a ras.

Fără să mă laud, pentru impresionat prietenii, aveți nevoie de 2 fire mari de praz, cu tot cu partea verde, pe care îl tăiați rondele (nu foarte subțiri, 2-3 mm) și sotați în 3 linguri de ulei de măsline alături de tulpina curățată și tocată a unui buchet de broccoli. Mare atenție cum curățați prazul, respectiv tăiați extremitățile și apoi pe lung, de la rădăcină spre vărful verde, menținând înspre rădăcină o mică parte netăiată care să tină jumătățile împreună. Jet de apă în timp de țineți leguma la 45 de grade ca eventuale fire de pământ sau nisip să se scurgă dintre foi, înspre capătul verde. Pentru tulpina de broccoli, eu am tăiat cu grijă floretele (pe care le-am păstrat pentru o porție generoasă de paste și sos alb, slurp!) și am îndepărtat partea de jos, nițel uscată. Spălat sub jet de apă și tocat de aceeași dimensiune ca rondelele de praz.

Separat. într-o oală am fiert o supă de legume cu o ceapă2 ardei, 2 păstârnaci, 2 rădăcini de pătrunjel și o bucată de țelină de vreo 200 e grame. Când prazul și tulpina de broccoli s-au înmuiat bine, am adăugat supa, să fi fost vreun litru, plus păstârnacul și pătrunjelul fierte. Am lăsat pe foc încă vreo 10 minute, până erau toate moi.

Le-am băgat la blender cu 50 de grame de telemea rasă de capră. Potrivit de sare și puțin piper alb. Cu crutoane de pâine integrală, a fost cina perfectă, pentru prietenii care și-au dorit-o!

DSC_8885DSC_8903

2 responses »

  1. Pingback: Provocarea 6: Prăjitură cu orez cu arome de iarnă | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Supa crema de broccoli si apio (vegan) | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

