Provocarea 8: Nuci și alune de pădure caramelizate. Sau mai bine zis, invelite in zahar

Standard

DSC_8858

Pun pariu că nu vă așteptați la asta dar da, avem provocări cu nuci în miezul verii! Încep să îmi fac griji serioase pentru la iarnă, când probabil vă trebui să gătesc cu cine știe ce ingredient de-l găsește mama mare prin piețe sau magazine. But no worries, noroc cu ai mei că m-au procopsit cu nuci și alune de pădure cât să fac și baie în ele că de mâncat clar nu apuc. Așa că provocarea asta a venit la fix și-am executat-o cu mare drag și rapiditate. Asta poate pentru că mi-am ales cel mai simplu preparat din cele 4 minunate propuneri:

  1. Nuci caramelizate
  2. Baclava
  3. Tort cu nuci si mere/fructe
  4. Chiftelute dulci cu nuci

De ce am ales nucile caramelizate? Am spus mai sus. De ce nu le-am ales acum pe oricare din celelalte? Păi baclavaua e cam oh-so-sweet & calorică pentru iulie, o să fie executată cu fast undeva prin noiembrie; tortul cu nuci sună foooarte bine dar din păcate nu am cu ce să macin miezul de nucă… L-aș fi bătut cu sucitorul de lemn dar… mi-a fost lene. Nu-i problemă, am pus mâna pe o rețetă faină de blat de tort cu miez de nucă de, sincer, nu m-am putut opri din mâncat când am făcut cunoștință. Mulțumesc mama lu’ prietenu’ meu! Să revenim dară… Ah, da, și chifteluțele sună… cum să zic… a ceva savory dish, când am citit m-am gândit instant la ceva bomboane energizante cu oleaginoase și merișoare, legate cu ceva smochine/curmale și apoi eventual tăvălite prin semințe de susan. Sună bine, nu? Mda, la iarnă. Amu e cu raw-isme tatăăă! E cu legume și fructe proaspete! Of, zău că ajutoarele mele nu pricep…

Dar gata cu lacrimile de crocodil, să trecem la rețetă și să facem din capul locului diferența. Arată așa cum vedeți în poze pentru că nu e un caramel tipic, full-sugar ci am adăugat mai mult lichid în prepararea lui. Dacă vreți caramel de tip brittle, adicătelea casant și cu aspect de chiflimbar, vă sfătuiesc să renunțați la o bună parte de apă/lapte și să folosiți doar zahăr. Eu am ales varianta asta pentru că am trăit cu senzația acută că cel casant e greu de ronțăit, se întărește prea tare și mi-aș rupe dinții întrînsul. Ăla merge de minune măcinat și adăugat în torturi sau prăjituri, dar așa simplu, ready-to-eat… dunno… n-am avut tupeu. Poate într-o postare ulterioară și un experiment care să nu se lase cu vizite la stomatolog. Keep you posted.

Anyway, pentru nucile și alunele de pădure caramelizate am aliniat vreo 200 de grame de nuci pe care le-am dat în prealabil la cuptor, cât să se rumenească puțin, for extra flavour și cam 150 de grame de alune de pădure crude, pentru sunt mai chewy, mai mestecăcioase precum caramelele. Puteți folosi orice fel de oleaginoase, merg bine și nucile braziliene, pecan sau caju. Poate și ceva fistic. Și-apoi o puneți de-o baclava, muahahaha!

Next, ză caramel care e mai degraba un sugar coat. 250 de grame de zahăr, 1/2 linguriță de scorțișoară măcinată și 50 de ml de lapte mai gras se pun la topit pe ochiul mare al aragazului setat la minim. Oală cu fundul gros, musai! În lipsă de lapte puteți înlocui cu sfânta apă. Se lasă la bolborosit până o să facă un fel de spumă care se tot ridică în vas, moment în care eu am trântit nucile și alunele și am amestecat bine cât să le acopăr pe toate cu un strat uniform de zahăr. Le-am scos apoi la răcit pe un tocător de lemn uns cu unt că n-am avut hărtie de copt în casă. I know..Rookie type mistake.

Se molfăie cu poftă și se încearcă cel mai probabil fără prea mult succes să nu se pape toată producția. Dacă aveți vointă și nu le terminați la stadiul ăsta, le puteți toca și adăuga ca topping pentru diverse: pavlova, tiramisu, krantz și alte prajituri cu cremă. Merg nițel sfărâmate și adăugate într-un mic dejun cu iaurt, musli, semințe și fructe confiate.

DSC_8853DSC_8854DSC_8857DSC_8868

Hai zi ceva!

