Cheesecake cu afine. Fara coacere

Standard

DSC_8738

Doamnelor și domnilor, a revenit sezonul cadourilor gourmet! Am pregătit acest superb cheesecake pentru cineva drag și din câte am înțeles a plăcut mult, fapt ce mă bucură enorm. Ba mai mult, încep să mă gândesc din ce în ce mai serios la o reorientare profesională spre ceea ce actualmente îmi provoacă cea mai mare bucurie. Și nu, nu vorbesc de mâncat ciocolată ci de gătit și prăjiturit căci, să fim serioși, nu pot deveni mai bună doar citind. Dar asta e o altă poveste cu care nu vreau să vă bat capul acum, mai bine vă spun secretul unui cheesecake home-made, fără coacere, simplu și rapid:

Pentru blat: 300 de grame de biscuiți digestivi, 80 de grame de unt cu 82 % grăsime (eu folosesc President)

Biscuiții se sfarmă cât mai mărunt cu ajutorul unui robot. În lipsă, ca mine, puteți folosi bătătorul de carne sau sucitorul și o bucată curată de material care să țină biscuiții. Într-un castron încăpător se amestecă biscuiții sfărâmați și untul topit până la consistența nisipului ud. O formă de tort cu pereții detașabili se tapetează pe fund cu folie alimentară. Se nivelează amestecul de blat în tavă, cu mâna, având grijă să obținem o suprafată cât de cât uniform distribuită. Se dă la frigider să se întărească

Pentru cremă: 700 de grame de afine proaspete sau congelate, 20 de grame de gelatină pudră, 300 de grame de zahăr, 600 de grame de brânză dulce de vaci, 300 ml smântâna pentru frișcă

Eu am avut o pungă de afine congelate, de acasă. Le-am pus la fiert, cu tot cu zeama lăsată și 100 de grame de zahăr. Într-o crăticioară micuță, la foc potrivit, până au scăzut bine. Gelatina am hidratat-o în 100 de ml de apă rece timp de 10 minute, amestecând bine să nu se formeze cocoloașe. Odată sosul de afine răcorit nițel, am adăugat gelatina, am amestecat bine și am lăsat la răcit complet.

Dacă aveți afine proaspete procedați la fel, pentru o cremă colorată.

Într-un bol mare, încăpător, cu pereți înalți, am bătut cu ajutorul mixerului toată brânza de vaci cu restul de zahăr, vreo 5-10 minute. Într-un alt bol, am mixat bine frișca din smântână până a devenit pufoasă. Am adăugat frișca peste brânză, am amestecat bine și apoi am turnat cu grijă sosul de afine. Mare atenție, acesta nu trebuie să fie cald! Am încorporat cu o spatulă și am turnat compoziția în tava cu blatul deja întărit și pereții unși cu unt. Am dat la frigider peste noapte

Ornarea: Cheesecake-ul se desprinde cu grijă de pereții tăvii cu un cuțit cu lamă subțire, se deschide inelul și se dă la o parte baza și folia de plastic. Câteva linguri generoase de dulceață de afine home-made și fâșii de ciocolată albă. Pentru fășii aveți nevoie de un cuțit lung, cu lamă lată de măcar 2 degete și o tabletă de ciocolată. Sprijiniți tableta de corp și cu mâinile țineți lama cuțitului de marginea superioară. Trageți ușor spre corp, apăsând pe ciocolată, dar nu cu putere pentru că riscați să rupeți tableta. I know i did. Ah, and don’t injure yourself!

PS: Alt cheesecake cadou, yummy, răcoros și decadent, găsiți aici.

DSC_8755DSC_8747DSC_8758DSC_8731

Hai zi ceva!

