Provocarea 7: Supa crema de dovlecei cu cimbru verde

Standard

DSC_8824

Honey i’m baaaaaaack! And home too. Cu scuzele de rigoare vă zic că Rookie a fost într-o mică vacanță pe litoralul românesc care este foarte mizerabil dar acum s-a întors cu mega chef de gătit și forțe proaspete. Și dovlecei proaspeți,căci provocările săptămânii ăsteia sună cam așa:

  1. Chipsuri din dovlecei
  2. Supă cremă de dovlecei
  3. Dovlecel cu sos de smântână
  4. Clătite din dovlecel ras

Toate propunerile sunt extraordinare, toate sunt de sezon, toate vor fi gătite. Recunosc că mi-a fost cam greu să aleg (a se nota că am avut voiță și am vrut să gătesc 1 sau 4! Tinzând mai mult spre 4…), dar pentru că timpul este o problemă actualmente pentru mine, am selectat rețeta cea mai rapidă pentru maxim jumătate de oră în bucătărie fără să deschid cuptorul, fără calorii multe, simplu de preparat. Așa că după o excursie fulger în piață, s-a lăsat cu această minunată supă cremă, bogată și totuși light, bună caldă dar și rece, cu sau fără crutoane de pâine. Cină sau prânz.

Pentru ea am folosit 3 dovlecei mari, tăiați cubulețe cam de 1/2 cm pe latură. Într-o oală cu fundul gros și pereți înalți am călit o ceapă și un ardei galben într-o lingură de ulei de măsline. La foc moderat. După ce s-au înmuiat, am adăugat dovlecelul și l-am gătit amestecând ocazional cam 10 minute. Am adăugat apă (n-am avut supă deși ar merge una de legume sau eventual un cub de supă bio) cât să cuprindă legumele plus 2 degete deasupra (cam 700 de grame) și am mărit nițel flacăra. Le-am fiert încă 5-10 minute, pe încercate. Am scurs legumele de lichid cu ajutorul unei site, le-am băgat la blender cu frunze de cimbru proapat (câte erau pe o rămurică, vreo 3-4 grame) și un polonic de supă clară. Am blenduit bine și am turnat amestecul verde înapoi în zeama rămasă. Pentru savoare am ras vreo 80 de grame de brânză cu mucegai albastru și am amestecat bine supa cu telul. La final, 1 linguriță rasă de sare de Himalaya și un vârf de linguriță de piper alb, for extra kick.

Jumătatea, care nu papă dovlecei, a gustat și-a zis că ar merge un pic acrită, așa că i-am trântit sucul proaspăt al unei lămâi mici. A funcționat de minune și a plăcut și celor certați cu dovleceii.

Alte rețete gustoase cu această legumă minunată găsiți aici.

DSC_8807DSC_8812

5 responses »

  1. Super gustoasa, pe testate acasa, in bucatarie, cu mici modificari la reteta si fara branza. Dar un pic de zeama de lamaie chiar o face mai savuroasa.🙂

  2. Pingback: Chiftele de dovlecel si morcov | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

