Prajitura aromata cu banane

Standard

DSC_8673

Aveam de ceva timp vreo 4 banane în coșul de fructe din bucătărie. Și am tot uitat de ele. Și tot s-au copt. Și știți deja povestea. Ieri mi s-a făcut milă și am pasat 300 de grame de banane cu furculița într-un bol. Peste piureul obținut am adăugat 4 ouă de țară, potrivite, 1 cutie de iaurt simplu (125 de grame, eu am avut cu 2 % grăsime de la Oly), 3 linguri de zahăr bruncoaja rasă de la o portocală și o linguriță de scorțișoară. Am amestecat bine ingredientele și apoi am completat cu 150 de grame de făină întegrală de grâu, 100 de grame de făină albă tip 000, pentru prăjituri și 1 plic praf de copt. Toată operațiunea asta s-a efectuat frumușel cu telul. Merge și cu mixerul la viteză mică dar mi-a fost lene să-l scot.

Am copt prăjitura la 180 de grade într-o tavă rotundă cu diametrul de 25 de cm, unsă cu puțin unt. Oricum era de silicon și nu se prinde nimic de ea, i love it! Nu am cronometrat-o, dar a trecut testul scobitorii și era rumenă deasupra. A mers de minune cu câte un pahar de lapte. Mai ales dimineață, cu o cană generoasă de lapte și o linguriță de cafea instant.

TIP: Să nu faceți ca mine și să uitați de vreo 50 de grame de nuci tocate și puse în compoziție. Pentru înlocuirea cojii de portocală puteți folosi lămâie. Sau de ce nu, ambele.

Dacă stau bine și analizez problema, trebșoara asta merge și ca blat de tort cu ceva cremă delicioasă printre straturi. Hmm… să fie cremă light de brânzică și vanilie… sau ceva cu ciocolată albă și… cireșe/vișine? Dunno, ce aveți prin casă? Eu vin cu blatul și pofta.

DSC_8661DSC_8670

Hai zi ceva!

