Provocarea 6: Cel mai simplu si colorat orez Rookie-style

Standard

DSC_8656

Ta-na-na-naaaaa! Am ajuns și la provocarea 6 din seria deja cunoscută publicului larg și ne bucurăm de o rețetă de vară în toată regula. Mai întâi se cade să vă spun propunerile, nu? Bine… fie… Așadar, colegele și asistentele mele au considerat că următoarele preparate ar șade numai bine pe blogul meu: ardei umpluți cu orez și legume, orez tricolor ornat cu pătrunjel, orez cu măr copt, budincă de orez – tip desert. Și pentru că data trecută s-au jucat cu mine, here’s the wonderful begining of a sweet revenge!!! Muahahaha!

Rețeta asta NU e cea aleasă de mine în mod expres pentru provocarea 6 ci una pe care am gătit-o rapid din dorința unui prânz sănătos pentru luat la pachet.🙂 Who’s laughing now, huh? Dap, rețeta selectată și deci câștigătoare nu am gătit-o încă, va urma zilele astea dar până una altă vă las cu acest orez cu legume, de post, vegan, cum vreți să-i ziceți dar e yummy rău de tot!

Pentru două porții am călit într-o lingură de ulei de măsline bine încins o ceapă medie tocată mărunt și un ardei capia roșu cubulețe. Când s-au înmuiat am adăugat 100 de grame de orez basmati pe care l-am spălat în prealabil în vreo 2 ape. Am mai călit 30 de secunde, apoi am trântit 2 căni de apă fierbinte și am lăsat focul domol ca orezul să absoarbă apa și să devină fluffy. Pe gustate, când orezul era al dente (aproape fiert) am  adăugat un morcov mare tocat cuburi, 2 pumni de mazăre proaspătă și 2 pumni de porumb decongelat.

TIP: Puteți folosi și mix-uri de legume congelate, există chiar și combinația mazăre-morcov-porumb. Legumele congelate sunt o altervativă sănătoasă și rapidă mai ales în sezonul rece când prospăturile nu există pe piață. Congelarea lor se face când legumele sunt mature, bine coapte și nu se pierd nutrienții ca în cazul altor metode de conservare. Dacă nu aveți porumb congelat puteți opta pentru un știulete proaspăt și cu ajutorul unui cuțit tăiați pe lung boabele pe care le puneți în oală odată cu orzeul nefiert și apa. De asemenea, merge și porumbul conservat la cutie de aluminiu, acesta adăugându-se la final în oală, după ce a fost bine scurs de lichid.

Am lăsat orezul pe foc mic până lichidul a fost complet absorbit și toate s-au fiert. 1/3 linguriță rasă de sare de Himalaya și un vârf de cuțit de garam masala au desăvârșit orezul meu cu legume. În lipsă de garam masala puteți opta pentru un simplu praf de piper.

TIP: Pentru un orez și mai colorat se poate folosi puțin turmenic sau câteva fire de șofran înfuzat în vreo 30-50 ml de apă fierbinte. Ambele se adaugă odată cu restul legumelor în oală.

Merge minunat ca preparat de sine stătător sau ca side-dish. Eu una știu sigur că e numai bun pentru o zi de alimentație vegană (de post) alături de o simplă roșie galbenă sau o salată la fel de colorată (ardei și roșii de mai multe tipuri, castraveți, ridichi, salată verde, ceapă roșie, ulei de măsline, sare și piper alb).

PS 1: Alt orez bun cu legume și curry găsiți aici. Ar fi super să încercați și alte varietăți de orez, de pildă cel roșu, cu un ușor gust de nucă sau cel negru, mai cunchy și mega sănătos. Nu uitați la toamnă să-l băgați în dovleac la cuptor sau direct într-o mâncărică bogată în betacaroten!

PS 2: Știu că propunerea solicită orez tricolor; ei nah, al meu are 4 culori. Nu vă fie cu bănat, merită aportul de nutrienți. Secondly, n-am avut pătrunjel de ornat, but come on… pătrunjelul ca ornament e comunist…

DSC_8633DSC_8651DSC_8644

 

3 responses »

  1. Pingback: Provocarea 6: Prăjitură cu orez cu arome de iarnă | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Revenire provocarea 6 – orez tricolor. Azi, fuchsia. | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Revenire provocarea 6: Risotto alla milanese cu porumb | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

