Provocarea 5: Placinta cu broccoli, conopida romanesco si 3 feluri de branza

Standard

DSC_8413

Propunerile aferente săptămânii 5 au fost mai mult decât apetisante: placintă sărată cu broccoli și brânză, budincă de conopidă și broccoli, broccoli cu smântână și pesmet, chiftelute cu broccoli și cartofi. Povestea din spate:

26 iunie – Rookie primeste mailul mult așteptat cu propunerile, le citește de cel puțin 100 de ori. Bucata. Se gândește și se răzgândește tot cam de-atâtea ori. Îi face cu ochiul acel broccoli cu smântâna și pesmet.

27 iunie – în drum spre munte cu Anti-talent-în-bucătărie, vorbind despre propunerile trecute. Fata se sparge și mă face curioasă că alegerile aferente acestui lot de rețete a fost cu cântec. Insist, mă bocesc, mă scurg pe sub scaune, recurg la amenințări c-o dau jos din mașină dacă nu-mi dă detalii behind-the-scene. Le-am aflat. Propunerea broccoli cu smântână și pesmet a fost una derizorie, menită să mă facă să reacționez bleah-type și să aleg alt preparat !!! Muahahahahaha! Hohote de râs nu-pot-să-cred gen.

1 iulie – chef maxim de gătit, mers în piața Obor. Cumpărat tot ce era bun, frumos, gustos, yummy-smeling & looking inafară de…. broccoli !!! Adicătelea ingredientul principal al provocării. Făcut 5 ture complete de piață. Nu, sincer, chiar 5 ture am făcut. Zărit niște broccoli deja gălbui pe o tarabă. Bleah. Zărit broccoli frumos, 9 lei (scumpicel, zic!) daaaaar olandez. Bleah no. 2. Bag piciorul, plec, nu cumpăr chestii olandeze decât dacă-s papuci de lemn! Pe onoarea mea!

2 iulie – Cheful persistă chiar și după muștruluiala colegelor ce fac propuneri anti-sezon, din nou. Măi frate, muierile astea nu bagă la cap! And yes, yes, i know, i’m one of them! Mers la Kaufland și, ei bine… găsit raiul chestiilor pe care nu le vezi decât rar. Cumpărat broccoli frumos și cu gust, conopidă romanesco (!!!! și la 4,5 lei bucata. Deci !!!! again) și vinete graffiti. Ajuns acasă cu sarsanalele, apucat imediat de o sesiune fulger de gătit.

Pentru aștia de n-au chef să citească povestea ce-a condus la minunăția de mai jos, iată detaliile rețetei: un buchet mare de broccoli se curăță, spală și desface în florete. Eu am îndepărtat partea lemnoasă a tulpinei dar am păstrat ce era fraged și am tăiat în rondele pe care le-am pus la fiert în apă cu sare. Le-am lăsat cam 3-4 minute, până s-au înmuiat nițel, apoi am pus floretele de broccoli pentru alte 2 minute. Mare atenție, nu fierbeți mai mult pentru că ele se vor prepara termic și la cuptor! Odată cu rondelele de tulpină de broccoli am pus și 4 florete mari de conopidă romanesco. În lipsă, puteți înlocui cu mai mult broccoli sau conopidă clasică. Mie mi-a plăcut asocierea culorilor verzi.

ROOKIE’S TIPS: puteți folosi și alte tipuri de legume extra: mazăre, dovlecel, porumb, ardei, fasole fideluță verde sau galbenă – toate pentru o plăcintă colorată!

Separat, într-o oală cu fundul gros am pus 3 linguri mari, cu vârf de smântână cu 30 % grăsime și 100 de grame de brânză cu mucegai albastru, tăiată cuburi mici. Am așezat cratita la fic mic și am amestecat până s-a topit brânza și s-a format un sos delicios. Durează câteva minute. Am strecurat legumele și le-am tocat mărunt. Le-am trântit într-ul bol mare în care am alăturat sosul de smântână, 100 de grame de cașcaval, 100 de grame de telemea proaspătă de capră, 1/2 linguriță rasă de sare de Himalaya și o pișcătură de piper alb. Amestecat.

Într-un vas termorezistent (eu am o formă de tartă de silicon cu diametru de 24 cm) uns cu foarte puțin unt am așezat 2 foi subțiri de plăcintă (a nu se confunda cu foietajul). Perpendicular una peste cealaltă (ele au forme dreptunghiulare și am vrut ca marginile ieșite înafară să aibă aceeași dimensiune). Nu am considerat necesar să le ung și pe ele cu unt topit sau ulei, aportul caloric nu se merită. Voi nu tre să mă luați în seamă la faza asta, de altfel, puteți folosi mai multe foi. Am mulat foile cu degetele pe forma vasului, am așezat compoziția de legume cu brânză și am nivelat frumos. Am bătut un ou și cu ajutorul unei pensule, am moscolit fiecare din cele 8 margini pe care le-am întors înspre centrul plăcintei. For extra crunchiness am mai pus deasupra încă o foaie subțire de plăcintă, așezănd-o usor în valuri și unsă apoi cu ou. Am dat la cuptor vreo… 30 de minute?! Nu mai rețin, ideea e că mirosea frumos și crusta s-a rumenit. La treapta 2 respectiv 180 de grade.

La cât de simplu se face o astfel de plăcintă, cu aluatul cumpărat presimt o vară și o toamnă pline de astfel de combinații cu cele mai variate legume. Poate și una cu brânză de vacă și fructe, cam ca aici.

Motivele pentru care uneori cumpăr foi de plăcintă sau foietaj din comet: lipsa de timp pentru prepararea/dospirea aluatului, imposibilitatea obținerii lui în casă, cu ustensilele avute (nu știu exact cum aș putea obține foi așa subțiri), necesitatea unei cantități fooarte mici (cum a fost cazul aici, 3 foi de plăcintă subțiri în locul unui aluat pentru care ar fi trebuit să folosesc…cât?…. 50 de grame de făină?!). Oricum, le folosesc rar, un pachet de foi de plăcintă îmi ajung pentru multe runde de rețete. Despre aluatul foietaj nu mai zic, este dificil de făcut, puțini bucătari recurg la prepararea lui pentru că tehnica este elaborată. Din păcate la noi nu prea se găsește foietaj de calitate, cu unt în loc de margarină. Dacă știți vreo sursă/marcă please share with me!

Restul provocărilor lui Rookie, cu drag, aici.

DSC_8402DSC_8395012DSC_8396

5 responses »

  1. Imi place tare mult ce a iesit, s-ar putea sa fie urmatoarea pe lista de preparat. Alta recomandare de branza in afara de cea cu mucegai albastru?

    • Poți folosi orice fel de brânză, ideea e că asta oferă un gust aparte. Se poate înlocui cu camembert sau brie iar în lipsa, doar telemea și sau caș. Ideea e că apoi trebuie ajustată și sarea dacă brânza e mai dulce.

  2. Pingback: Rulouri de vinete cu brânză și roșii | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Casserole/Budinca cu spirale de porumb si conopida romanesco | RookieFood(ie)

  4. Pingback: Supa crema de broccoli si apio (vegan) | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

