Supa de rosii coapte si busuioc

Standard

DSC_8344

Au apărut în sfârșit în piață roșii frumoase, românești, cu gust, așa că fuguța la cumpărături și mai lăsați supermarketurile! E păcat să nu vă bucurați de ele acum, cât sunt în sezon, gătindu-le în cele mai simple și gustoase moduri. Eu am cumpărat un kilogram de roșii pe care le-am spălat bine, le-am șters de apă și le-am asezonat cu ulei de măsline, sare de Himalaya și piper alb. Lânga ele, în vasul de yena, am pus și vreo 4 ardei capia roșii, curățați de semințe și tăiați în bucăți mari și apoi moscoliți asemenea roșiilor. Am dat vasul la cuptor la trepta 2 (180 de grade) pentru vreo 40-50 de minute, până s-au înmuiat legumele. Le-am pus apoi în blender, cu tot cu sucul lăsat și o mână generoasă de frunze proaspete de busuioc și un cățel de usturoi bine tocat. Blenduit la consistența dorită, potrivit cu extra sare. V-am zis că e simplu!

E dulce acrișoară, light, fresh, cina perfectă. Caldă sau rece. Jumătatea a măncat jumătate (din cantitatea rezultată), cu biluțe de-astea mici de crutoane tare simpatice. Nu săriți, eticheta lor e chiar curată! În bol merg și câțiva stropi de ulei de măsline infuzat cu busuioc, ca să arate fancy🙂.

TIP: Supa asta devine și mai bună dacă folosiți ardei copți la grătarul cu lemne. Sau cărbuni. Gustul dulceag-afumat type e de necontestat. Desigur, contează și calitatea legumelor de asta ar fi bine să gustați înainte de a găti; dacă vă place gustul și aroma crudă atunci aroma rețetei preparate termic e garantată!

PS: Altă supă super bună, de vară și toamnă găsiți aici.

DSC_8342DSC_8340

 

4 responses »

  1. Pingback: Top 5 sosuri pentru carne si legume la gratar | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Casserole/Budinca cu spirale de porumb si conopida romanesco | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Supa rapida de rosii cu busuioc | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

