Provocarea 4: Quiche semi-integral cu spanac si ciuperci

Standard

DSC_7716

Ta-na-na-na !!!! Provocarea Rookie împlinește o lună în care vă spun sincer că m-am distrat de minune și am primit cele mai frumoase și interesante idei de preparate. Cum altfel puteam sărbători un asemenea eveniment dacă nu cu o rețetă la care deja mă gândeam de ceva timp dar n-am avut stimularea necesară s-o implementez? Ei bine, vinerea trecută am primit lista de propuneri ce conținea următoarele: chec cu ciuperci, quiche cu spanac si ciuperci, musaca de broccoli cu branza si ciuperci, tortellini cu rosii si ciuperci. Prima mea reacție a fost: „da înghețată de ciuperci nu v-a venit în minte?”… cam multe ciuperci zic ușor în gând… dar asta e, strangem din… buze și mergem mai departe!

După ce am refăcut al doilea preparat al provocarii 3 pentru că, știți voi, tortilla n-a fost tocmai un succes, miercuri seară ajung în vastele apartamente cu gânduri culinare mărețe. Nu mai spun că imediat ce am văzut lista am știut instant că asta am vrut să încerc. Nu mai zic nici că luni, de cum am deschis TV-ul pe Paprika (da, la noi TV-ul stă deschis numai pe acest program, doh!) am dat peste emisiunea lu tanti Justine Schofiled – Everyday Gourmet – draga de ea, care în toată splendoarea gătea un… QUICHE !!! Pune mâna repede Rookie de notează cum o cheamă pe femeia asta ce deține a mai mișto rețetă de crustă ever, una care te scutește de aluatul tipic cu unt rece! Mană cerească fu rețeta asta pentru mine, am și considerat asta un semn divin și mi-am promis că gata, asta e, quiche facem!

Marți s-a dat iama în Auchan de unde am ciordit plătit ca orice alt cetățean onest un pachet de unt President, nesărat, 82 % grăsime. Miercuri am dat năvală mai întâi în congelator, crezând fără mari dubii că mai aveam o pungă de hribi congelați. Și o pungă de spanac congelat. Spanacul l-am găsit… după vreo juma de oră de săpat în sertare, hribii însă cred că i-am folosit într-un risotto ale cărui poze sunt prea freaky ca să postez rețeta. M-am enervat la culme și am plecat la piață în Obor, unde, btw, în 23 iunie am găsit cele mai oribile ciuperci champignon ever așa că iar m-am enervat. Pus mâna pe telefon, sunat pe Fane, ținut teoria chibritului despre alegerea unor preparate care să conțină ingrediente de sezon. Cu chiu cu vai am identificat-ficat-ficat niște ciupercuțe mici mici și frumoase. Luat. Venit acasă, pregătit mise en place după cum urmează:

Crusta de aluat:

75 de grame de unt nesărat de 82 % grăsime se pun într-un vas cu fund gros și se topesc la foc mic. Se adaugă apoi 185 ml de apă plată și se așteaptă încălzirea amestecului – a.k.a „simmer”, adică starea premergătoare fierberii, fierbere înăbușită (pe românește, nu trebuie să bolborosească). Se cântăresc și se adaugă 100 de grame de făină albă de grâu tip 650 și 100 de grame de făină de grâu integrală, pentru pâine. Se ia vasul de pe foc și se amestecă energic cu o lingură de lemn, frecând aluatul de pereții vasului astfel încât să nu rămână cocoloașe de făină crudă. Se așează coca într-o tavă de tartă (eu am folosit una de silicon) și se dă la frigider cam 30 de minute. Se coace apoi la 180 de grade timp de alte 20-30 de minute, în orb. Adicătelea se așează o hărtie de copt peste aluat și pentru greutate se folosesc pietre de ceramică speciale sau fasole/năut uscat. Tehnica asta ajută aluatul să nu se strângă la temperatură ridicată.

NOTĂ: în rețeta înițială din video cantitățile sunt: 150 grame unt, 1 și 1/2 cup de apă, 1 și 1/2 cup făină albă, 1 și 1/2 cup făină integrală (wholemeal). Eu am înjumătățit cantitățile pentru că aveam tava cu diametru de 24 de cm, față de 27 cât este cea din video. De asemenea, am set de măsurat în cups americane și am transformat în grame cu ajutorul cântarului.

Umplutura:

500 de grame de ciuperci champignon se curăță, se taie în câte 4 și se pun la călit într-o lingură de ulei de măsline cu o ceapă galbenă tocată. Se sotează la foc mediu până se scurge și evaporă aproape toată apa din ele. Se adaugă apoi 250 de grame de spanac congelat și se mai gătește amestecul până nu mai este deloc lichid în vas. Într-un bol se amestecă 100 de grame de brânză specialitate tip feta din lapte de capră și vacă (sau orice altă brânză sărată – feta, telemea), 250 de grame de smântână cu 25 % grăsime, 3 ouă mari de tară, o pișcătură de sare, un vârf de linguriță de piper alb. Odată sosul omogenizat, se încorporează și amestecul de legume răcit. Compoziția de toarnă în crusta coaptă și se mai dă la cuptor pentru 15-20 minute până se leagă.

TIP: folosiți ciuperci cât mai mărunte deși curățatul lor nu e departe de calvar. Cu toate astea însă, fiind tinere, nu formeaza acele membrane închise în interiorul pălăriei, colorând practic apoi preparatul într-o nuanță nu tocmai apetisantă.

Alte provocări trăznite, aici.

DSC_7694DSC_7704

DSC_7710010

3 responses »

  1. buna! imi place tare mult ideea de a provoca cititorii sa trimita sugestii, am dat si eu un mail saptamana trecuta pe chef.rookie, dar nu am regasit provocarea mea in cele enumerate de tine.

    • Buna,
      Multumesc tare mult. Din pacate am ceva probleme cu adresa de email asa ca te rog, daca se poate, sa imi scrii propunerea ta intr-un comment la oricare din postarile aferente provocarilor lui Rookie.
      O zi frumoasa!

      • eu imi doresc o reteta de vara care sa aiba ca ingredient principal meiul. merci

Hai zi ceva!

