Provocarea 3: Barcute de dovlecei cu mozzarella din 5 ingrediente simple

Standard

DSC_7677

Vă amintiți cred de primul experiment din runda 3 de provocări… Ei bine, pentru că am fost tare dezamăgită că lucrurile nu au mers chiar cum mă așteptam (ca să nu zic la ani lumină distanță), ambiția personală nu mi-a dat pace și am decis totuși să remediez cât de cât situația. Asta se traduce prin executarea unui alt preparat din cele propuse de asistentele mele dragi Fane Mitralieră și Anti-talent-în-bucătărie. Este vorba de aceste minunate bărcuțe de dovlecei cu mozzarella, în mare pentru că deja aveam toate ingredientele necesare în frigider și era păcat să nu fac uz de ele așa cum se cuvine. Vă spun drept că inițial am gătit o porție, după care a trebuit să o gătesc și pe următoarea, pentru că prea a ieșit bun. Bun domle! Genial! M-a uimit cum din doar 5 ingrediente mari și late poa să iasă ceva atât de aromat, consistent, fresh, cu gust atât de simplu, clar și balansat. Și da, rețeta asta o poate găti chiar și Anti-talent-în-bucătărie blindfolded. Bine, poate nu chiar, e totuși un preparat lacto-veg și nu ne dorim vârfuri de arătătoare la cuptor🙂.

După cum ziceam, care este, 5 ingrediente pentru o porție bună: 1 dovlecel cât palma, 2 felii de mozzarella (sau 1/2 bucată dintr-un boț de-ăla individual), o roșie mică, un ardei capia copt mic, sare de Himalaya. Yup, that’s all!

Am tăiat dovlecelul pe din două, pe lung, i-am spălat bine coaja pentru că nu i-am îndepărtat-o și am scobit interiorul acela de semințe cu ajutorul unei lingurițe. Am încercat din ochi să las o suprafață destul de uniformă, să se coacă bine. Am moscolit cu sare în interior și l-am pus cu scobitura în jos, la scurs (dovlecelul conține destul de multă apă). Între timp, am tocat cuburi roșia și ardeiul copt, le-am amestecat și am tăiat mozzarella în fâșii lungi. În fiecare bărcuță uscată cu un șervețel de hârtie am plasat la fund câte două fâșii de brânză (late de cam 1/2 cm) apoi un strat generos de roșii cu ardei copt. Am dat la cuptor, pe hârtie de copt până s-au înmuiat dovleceii. La vreo 180 de grade, treapta 2, cam 30-40 de minute. La final, am stins flacăra și am trântit câte alte 2 fâșii de mozzarella per bărcuță. Caldura preparatului și a cuptorului și-au făcut treaba, topind brânza și garnisind perfect trebșoara.

A ieșit tare bun, dulceag și savuros și cred că de la ardeiul copt care face tot efortul. Dacă nu aveți puși la congelator, puteți perpeli unul on-site, adică direct pe aragaz, în cuptor, la microunde, cum vă e la îndemână.

Stau tuned pentru provocarea 4, o să vă placă la nebunie ! Pentru restul experimentelor, click aici & laugh your pants off!

DSC_7666DSC_7670DSC_7675DSC_7674DSC_7681

2 responses »

  1. Pingback: Provocarea 4: Quische semi-integral cu spanac și ciuperci | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

