Rasfatul meu simplu din fiecare weekend: omleta cu branza sarata

Standard

DSC_7664

Pe cât e de simplu acest preparat, pe atât nu mă pot sătura de el. Recunosc insă că nu mâncarea face totul și că omleta asta o mănânc cu cel mai mare drag pentru că-i făcută, în fiecare weekend deja de luni bune, de jumătatea mea. E un ritual cu care ne-am obișnuit și pe care îl repetăm sâmbetele și duminicile în care ne trezim la prânz. E defapt un brunch foarte gustos și light, mai ales cu o salată lângă. În situația de față, avem o combinație de roșii, castraveți, ardei capia roșii, ceapă verde, sare de Himalaya si o lingură de ulei Olisana Omega 3-6.

Înainte să-mi săriți în cap că îndrăznesc să postez o rețetă pe care și-un copil de câțiva ani e în stare s-o execute, dați-mi voie să vă amintesc că poate cândva, în timpul vieții dumneavoastră, ați mâncat cel puțin o dată o omletă uleioasă, grea sau gătită până la carbonizare. See my point?

Omleta se desfășoară deosebit de simplu: 5 ouă potrivite, neapărat de țară. De aici și colorul minunat al omletei. Insist în continuare să căutați o sursă sigură, curată și onestă pentru ouăle de găină, gustul este incomparabil.

Așadar, ouăle se bat cu furculița într-un bol încăpător până capătă ceva bule deasupra. Asta ajută la aerisirea compoziției și respectiv la obținerea unei omlete pufoase. La nevoie, se poate adăuga și vreo 30 de ml de lapte sau  smântână lichidă. Noi de regulă uităm.🙂 La treaba asta se pun cam 100 de grame de brânză sărată, de care aveți la îndemână: telemea, feta, specialitate tip feta. Omleta din imagine e cu specialitate tip feta din lapte de vacă și capră. Alte dăți am mai folosit și caș de vacă sau de oaie, mozzarella. Cel mai mult ne place însă cu lactate sărate. Așadar. se încoporează și brânza în amestec. Între timp, se încinge o tigaie non-aderentă cu o lingură de ulei (în cazul ăsta, tot Olisana) și se toarnă ouăle bătute cu brânză. De aici încolo omleta se coace pe ochiul mare al aragazului dar la foc mic, cu sau fără capac. Am încercat ambele variante și nu am sesizat o diferență extraordinară la gust. După ce s-a copt bine pe o parte, se întoarce ușor și dacă e posibil fără să se rupă, pe partea cealaltă. În maxim 10 minute ar trebui să aveți deja un miros fantastic de omletă în bucătărie.

DSC_7646DSC_7654DSC_7660DSC_7662

Observați că pentru acest tip de omletă nu am adăugat deloc sare, nu este necesară pentru că brânza balansează situația cum nu se poate mai eficient. Pentru variațiunile cu caș proaspăt sau mozzarella am avut în plus și-un vârf de linguriță de sare roz de Himalaya. Mai merge și cu nițel piper alb.

De asemenea, sunt multe chestii care se potrivesc trântite în omletă, dacă vă plac. Și vouă și altora. Vorbim de ardei roșu sau capia, gogoșar, broccoli, varză de bruxelles, ceapă verde, pătrunjel, mărar, leuștean, un pumn de orez fiert, porumb, chorizo. Ceru-i limita.

PS: Am măritat omleta cu pâinea de care sunt îndrăgostită iremediabil, de la Brutăria Colț de Pâine. Asta din imagine e cu cartofi copți și parcă are gust și de tarhon. Divină. Alte dăți am mai luat pâine cu ardei, cu telemea, cu maia și cu măsline. Toate excepționale.

DSC_7659

2 responses »

  1. Pingback: Ratatouille – varianta light | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Huevos Benedictos cu avocado | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

