Provocarea 3: Turte simple cu unt

Standard

DSC_7630

Ca să vă reamintesc despre ce e vorba, acum 3 săptămîni demaram un proiect simplu și provocator care să mă pună mai mult, mai des, mai pasionat cu mâna pe cratiță. Treaba a mers bine… până săptămâna asta… Vineri am primit ce-a de-a trei listă de propuneri care sună cam așa: bărcuțe de dovlecei cu mozzarella și sos de roșii, pernuțe cu legume, șarlotă de casă și TORTILLA. Ei bine, mi-au sărit ochii ca la broaște când am citit ultima idee și imediat m-am apucat de citit nițel, nu de alta, dat să fim informați! Așa am aflat că defapt tortilla tradiționale se fac dintr-o făină de porumb specială pe care evident o s-o caut în București (cel mai probabil fără succes). Am încercat apoi să găsesc o combinație care să includă făină de porumb așa cum o găsim noi, adicătelea mălai și am ajuns la a combina 200 de grame de făină albă simplă tip 000 cu 100 de grame de mălai mărunțit mai bine la blender, o linguriță de sare și 150 ml apă plată. Aluatul a ieșit ciudat de umed și pentru rularea lor cu sucitorul am folosit extra făină. Le-am copt în tigaia grill de fontă bine încinsă și apoi lăsată la foc mic. Rezultatul:

DSC_7635DSC_7637DSC_7641

Nu sunt rele dar cam uscate. Cineva îmi poate da niște ponturi pentru a le face moi și yummy?

După dezamăgirea primei încercări am dat de altă rețetă… Mai exact, am combinat 200 de grame de făină albă simplă cu 50 de grame de făină de grâu intergală pentru pâine, 150 ml de apă plată, o linguriță de sare, 20 grame unt de 82 % grăsime. Mai întâi am frământat făina cu untul, sarea și praful de copt, fărâmițând practic untul în mici granule. Am adăugat treptat apa și am răstunat apoi compoziția pe blatul de lucru. Am continuat frământarea până am format o  bilă de aluat care nu se mai prindea de mână. Desigur, am tot pudrat blatul cu făină când a fost nevoie. Le-am întins cât de subțire am putut și le-am copt la fel ca celelalte, pe grill-ul de fontă la foc mic. Au ieșit bune, fragede, moi, numai bune de umplut cu chestii yummy.

Cu toate astea, nu consider că m-am ridicat la înălțimea provocării, așa că tortilla e încă în teste, mă apuc să caut făina AIA de porumb necesară. Keep you posted.

Între timp, delectați-vă cu restul provocărilor lui Rookie.

DSC_7622DSC_7624DSC_7625DSC_7626DSC_7627

4 responses »

  1. Să ştii că arată chiar bine. Turtiţele astea le văd unse cu o cremă de brânză şi mărar.🙂 Iar iniţiativa acelui proiect pare tare interesantă!

    • Mulțumesc. Eu le văd umplute cu ceva legume la grill + un dressing de oțet balsamic. Ar merge și ceva cremă de brânză sau de ce nu, un pesto proaspăt făcut.
      Inițiativa este minunată și merge bine momentan, sper să o pot extinde la nivel mai mare.🙂

  2. Pingback: Provocarea 3: Bărcuțe de dovlecei cu mozzarella din 5 ingrediente simple | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Provocarea 4: Quische semi-integral cu spanac și ciuperci | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

