Provocarea 2: Supa crema de usturoi nou. Mai dulce-acrisoara

Standard

DSC_7613

Iată-ne în săptămâna 2 a provocărilor lui Rookie și treaba merge cum nu se poate mai bine. Ideile curg în continuare și vinerea trecută am primit noua listă cu următoarele propuneri: chifletuțe cu susan și/sau brânză; supă cremă de usturoi; salată cu pere, nuci și Grana Padano; sufleu de ciocolată. Știu! O să mă întrebați ceva de genul „why the f-word didn’t you go for the chocolate souffle?”. Răspunsul e simplu și l-am furnizat deja din prima postare, adicătelea restul rețetelor propuse rămân în stand-by pentru că țin mult la ele și ca atare, le va veni rândul. Bine, bine, și pentru că nu aveam în casă ingredientele (insert rușinică-face here). Și pentru că e cald afară pentru cuptor și deserturi chipurile ceva mai complicate. Și pentru că oricum aveam în plan supa de usturoi. Salata de pere, nuci şi brânzâ clar o să apară dar mai în toamnă, când găsesc în piaţă pere de-ale noastre, zemoase și parfumate. La chifteluțe încă lucrez la combinațiile posibile. Dar gata cu scuzele, am ales ce mi-a plăcut și am considerat că merge cu ce am la îndemână, inclusiv timp.

Supa asta e foarte cremoasă, dulce-acrișoară, foarte sățioasă și plină de nutrienți care mai de care. Îmi imaginez că e perfectă pentru iarnă, mai ales în cazul unei răceli nedorite ce te ține în pat în timp ce te uiti pe geam cum ninge abundent. Vă spun însă că e minunată și rece, de la frigider, fapt ce o propulsează direct în topul meniurilor de caniculă, perfectă pentru vara ce am înțeles că ne așteaptă. Na că v-am zis și prognoza meteo pe următoarele luni da rețeta încă nu v-am dat-o. Să remediem atunci:

– pentru supa-bază de legume: 3 rădăcini de pătrunjel (eu am avut mai potrivite, nici foarte mici dar nici cât palma), o rădăcină de țelină nouă mică (curățată) + 3 lujeri cu frunze, 2 fire sănătoase de cimbru proaspăt, 2 morcovi mari, o ceapă galbenă maricică, 2 rădăcini de păstârnac, sare de Himalaya, 4-5 boabe de piper negru și cam 1,5 litri de apă plată. Toate legumele le-am pus la fiert după ce apa deja bolborosea cu tot cu sare. Le-am lăsat apoi la foc moderat până s-au înmuiat. Am strecurat supa și am păstrat 3 bucăți de țelină fiartă. Am repus oala cu supa clară pe foc și am adăugat țelina +2 cartofi medii pentru vreo 10 minute, cât să poată fi străpunși cu un cuțit.

– pentru supa cremă de usturoi: 4 căpătâni mari de usturoi nou, proaspăt cumpărat din piață au fost curățate bine și tăiați cățeii în jumătate, dacă erau cam măricei. Odată supa de legume cu cartofi și telină pregătită, am adăugat usturoiul și am fiert fix 6 minute. Am blenduit bine de tot amestecul rezultat și-apoi treaba a devenit epică odată ce-am potrivit de sare și am pus 200 ml de smântână lichidă pentru gătit. În stadiul ăsta supa e dulceagă, cu aromă de usturoi destul de temperată. Am lăsat să se răcească, i-am dat jumătății să guste și i-a venit (mânca-l-ar mama pe el de inteligent, i know i found him for a reason!) ideea că parcă ar merge mai acrișoară… Așa că am amestecat în supă sucul unei lămâi mici. And then it was perfect!

Notă: nu, supa nu are un gust foarte pregnant de usturoi (poate pentru ca e fiert și pentru că e usturoi nou, deci nu așa iute). Merge super bine cu niște crutoane home made din pâine integrală stropită cu ulei de măsline, frecată cu usturoi, presărată cu cimbru verde și coaptă cât să se întărească pe dinafară și să fie ultra-mega crunchy.

Garlic rulz. Am zis.

DSC_7593DSC_7597DSC_7608DSC_7618

3 responses »

  1. Pingback: Revenire provocarea 2: Salata de pere la gratar, cu rucola, roquefort si nuci | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

