Sirop de flori de soc cu lamaie, my way

Standard

DSC_7585

Este prima mea tentativă de sirop din flori de soc și pot spune cu mâna pe inimă că a fost un experiment încununat de succes. Pentru asta a fost nevoie însă de nițică răbdare dar și de adaptare a informației regăsite pe internet în ceea ce privește multitudinea de rețete. Long story short, până la urmă am obținut un mega super sirop pe care îl recomand cu mare drag, atât pentru savoarea gustativă cât și pentru efectele benefice asupra organismului. Despre acestea din urmă cred că știți, de nu, aveți mânuțe să căutați pe net. Pentru leneși însă, menționez rapid că florile de soc au proprietăti diuretice, laxative, febrifuge, galactogoge, sudorifice, antiinflamatoare, ușor dezinfectante, ajutătoare în probleme de obezitate și menopauza. Sunt recomandate în gripe sau răceli pentru scăderea temperaturii corpului (pentru că ceaiul din flori de soc provoacă transpirația abundență) și accese de tuse. Ce să mai, sunt minuni ale naturii!

Dar destulă teorie, căci practica ne omoară, cică… Eu una am supraviețuit să spun povestea. Pardon, rețeta. Pașii de urmat sunt la mintea oricui, cred eu:

1. Facem rost de obiectul muncii. Florile de soc adicătelea. Eu le-am jumilit dintr-un copac de la țară, de la marginea satului, langă pădure. Mai curat nu cred că se poate! Ideea e să nu fie culese chiar de la marginea drumului unde ar putea fi intoxicate de toate chimicalele posibile. Florile tre să fie… domle, cum să zic, frumoase, deschise, fără boboci sau scuturate cumva. Dacă le aduceți de prin mări și țări și nu le folosiți imediat în ziua recoltării, le depozitați un pic într-o pungă dar lăsați-le să respire, nu închideți punga! Eu m-am trezit la București cu fix 23 de inflorescențe.

2. Spălam foarte ușor florile. Am citit multe modalități de spălare a florilor de soc: ba se scufundă fiecare floare într-un vas mare cu apă și se scutură foarte ușor, ba se dau cu dușul, ba se descantă sub clar de lună. Whatever. Am ajuns acasă, le-am pus frumușel într-o sită mare cu ochiuri mari și am dat drumul unui fir de apă. Le-am spălat așa vreo 2-3 minute, avand grijă să acopăr toată suprafața. Nu m-am stresat mult cu pasul ăsta pentru că știam de unde le-am furat luat și aveam încredere că sunt deja foarte curate.

3. Preparăm siropul de zahăr cu lamaie. Mai precis, am pus la fiert, într-o oală încăpătoare, cam 1,4 litri de apă plată. Am adus aproape de punctul de fierbere însă cât să iasă abur din ea, fără bolboroseli, fără bule. Am turnat în oală 1 kg. de zahăr gelifiant. De ăsta am luat din Kaufland, fără vreo intenție anume, dar cred că se poate folosi orice tip de zahăr. Am amestecat și am lăsat focul la minim pană s-a topit zaharul. După aproape un minut de la adăugarea zahărului, am trantit în oală și coaja a 2 lămâi mari. Pentru ea am folosit decojitorul de legume, avand grijă să nu tai din partea albă a lămaii.

4. Mărităm florile cu siropul. Când s-a topit tot zahărul, am adăugat florile de soc și am oprit flacăra. Am lăsat oala să se răcească complet.

5. Macerăm la rece. Just fancy words ca să spun defapt că am dat oala (acoperită cu un capac) în frigider pentru 4 zile, amestecând ocazional (a se citi seara, când sunt prezentă în vastele apartamente).

6. Intensificăm aroma de lămaie. Ehe, aici mi-am adus contribuția proprie la rețetă, mai exact am adăugat a doua zi sucul celor 2 lămâi de mai devreme, când siropul deja fusese o noapte la frigider. Nu am văzut nici o rețetă care să stipuleze asta dar m-a dus capul să fac așa luând în considerare că Vitamina C e sensibilă la temperaturi ridicate. Așadar, de ce s-o distrug adăugand sucul în siropul fierbinte? No, no! Mai degrabă am beneficiat de Vitamina C în maniera asta și cred că a fost o decizie bună.

7. Filtrăm siropul. Cu tifon sau o sită foarte deasă. Îmbuteliem și închidem bine sticlele. Dar vă zic io, nu rezistă pană la iarnă…

There you have it, sirop home made din flori de soc. 23 de flori mari; 1,4 litri de apă plată, 1 kil de zahăr și coaja + sucul a două lămâi. Mai simplu, pe bune că nu se poate.

Și cu asta inaugurez oficial noua categorie a blogului – „De dat pe gat”, în cadrul căreia prevăd multe alte siropuri, esențe, amestecuri de diverse tipuri de băuturi care de care mai mult sau mai puțin alcoolice. O să vă placă, pe cuvant de Rookie!

PS: Am uitat să spun că siropul se diluează. În apă rece plată sau minerală. Cred că merge și în ceva alcool, da’ nu știu să vă dau detalii. Poate încercați voi și raportați!

DSC_7590

2 responses »

  1. Pingback: Provocarea 13: Prijitura fara coacece cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Provocarea 13: Prajitura fara coacere cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

