Provocarea 1: Lasagna cu morcovi – varianta light

Standard

DSC_7227

Acum vreo săptămână mă plictiseam. Bă, da’ mă plictiseam rău. Mai mult decât atât, lately m-a lovit un mega chef să gătesc, să scriu și să postez pentru voi, pentru blog, pentru fericirea mea interioară. Cheful se duce naibii însă pană ajung seara acasă… Și cum stăteam eu așa ca o floricică adormită la birou, de-odată, out of nowhere, îmi trăsni ideea epocală: de ce să nu institui un legământ, o obligație față de oamenii care mă citesc și care aplică rețetele mele…. sau, mai bine… pe-ale lor???!!! Așa s-a născut categoria „Provocările lui Rookie„, un experiment aflat acum în teste cu ajutoarele mele Anti-talent-în-bucătărie și Fane-Mitralieră (nu, nu-s prietenii mei imaginari, sunt oameni reali, tipe mișto, dar tre să le protejez identitatea, ca în caz de eșec să take it all on me, muahahaha!).

Noua categorie se derulează în felul următor: în fiecare vineri primesc pe mail o listă cu 4 propuneri de preparate (care în principiu pot fi orice, dulce sau sărat) din care eu aleg unul, îl gătesc și săptămâna următoare postez neapărat rețeta până la următorul val de idei. Sună bine, nu?

Așadar, vinerea trecută am primit următoarele: salată cu crutoane, lasagna cu morcovi, plăcintă cu spanac și ciuperci, înghețată de capșuni. Mi-a fost greu să aleg, jur! Abia aseară (joi adicătelea) am reușit să gătesc preparatul ales pentru că restul zilelor m-am bombardat singură cu concepții noi, care de care mai trăznite (și pe care btw, o să le implementez soon).

Desigur, nu exclud posibilitatea de a găti și restul preparatelor propuse, ele fiind totuși solicitări pertinente și inovatoare. Mă gandesc că sunteți interesați de o descriere a modalității de preparare, o listă de ingrediente și de ce nu, poate chiar o variațiune care nici nu vă trece prin minte! Da, deja am vreo alte 3 idei de găteală în minte pentru 3 din elementele din listă!!

Dacă treaba merge bine, o să extind provocarea la nivel mai mare; poate pe Fabebook, unde să solicit părerile voastre, ale tuturor celor care îmi citiți cu plăcere și interes blogul. Momentan vreau să văd cum mă descurc la scară mai redusă, timpul fiind principala mea problemă. Keep you posted.

Până atunci însă, vă prezint prima rețetă gătită special cu ocazia lansării provocărilor în bucătăria lui Rookie: lasagna cu morcovi. Mi-a suras chestiunea asta din prima clipă de cum am citit-o, nu am mai realizat așa ceva ever și recunosc că ideea s-a ridicat peste așteptările mele umile. Inițial am vrut să gătesc exact ce-a ieșit în pozele de mai jos, apoi m-am gândit la o mega răsturnare de situație dar ingredientele avute nu se pretau pentru asta. Nici o problemă, o să apară și variațiunea pe blog în curând, că prea e faină! Long story short, am decis totuși să aduc o oarece contribuție tipică la rețeta asta și s-o fac mai dietetică, mai pentru un stomac fericit și o digestie ușoară. Acestea fiind spuse, să-i dăm drumul:

– vreo 5 morcovi subțirei și foarte proaspeți au fost spălați bine și tăiați felii fooooooarte subțiri, cu ajutorul decojitorului de legume. Rondelele rezultate sunt tare frumușele însă vă spun, migăloase. Merită însă. Dacă aveți altă modalitate mai puțin consumatoate de timp să executați operațiunea asta, go ahead, eu nu am identificat nimic mai eficient. Am vrut să obțin fașii aproape transparente ca să nu fiu nevoită să le gătesc suplimentar;

– alături de morcovi am mai folosit un dovlecel tanăr, spălat bine și tăiat rondele subtiri, tot cu decojitorul;

– într-un bol încăpător am amestecat bine 250 de grame de brânză de proaspătă vaci (eu am avut una de la țară, super gust!), 100 de grame de brânză specialitate tip feta din lapte de vacă și capră (aia foarte cremoasă și sărată, dă o consistență superbă), un pahar de 125 de grame de iaurt grecesc, 1 ou, un mic praf de sare de Himalaya, un vârf generos de linguriță cu piper negru. Am adăugat sare în plus pentru că morcovii și dovlecelul sunt dulci și, gustând crema obținută, am conchis că balansul de sare din brânză nu e deajuns;

– am amestecat pasta de brânză cu morcovii și dovlecelul;

– într-un vas de ceramică pentru cuptor am trântit un strat bunicel de vreo 70 de grame de ketchup homemade (suc de roșii de casă – simplu, doar roșii, sare și foarte puțin ulei – cu gogoșari copți dați prin mașina de tocat). El se poate înlocui cu suc de roșii, passata sau roșii conservate la cutie (mie îmi plac cele de la Cirio);

– peste sosul roșu, am început să aliniez straturi de foi de lasagna crude concomitent cu amestecul de legume și brânză. În total am folosit 5 foi de lasagna. Ultimul strat a fost, desigur, de amestec de morcovi, dovlecel și brânză. Nu am adăugat nimic în plus și foile au avut destul lichid să se umfle;

– am dat vasul în cuptor la 180 de grade (treapta 2) pană au crescut foile și a trecut testul cuțitului (adică am putut străpunge straturile fără să simt ceva necopt).

Dimineață am făcut ochi și am reușit ca prin minune să trag căteva cadre cu minunatul experiment. Morcovii sunt un pic crunchy și merg de minune cu branzeturile. Btw, preparatul iese nițel uscat mai ales dacă se consumă rece (presupun că din vina brânzei de vacă). Pe mine nu m-a deranjat asta pentru că am ținut să nu mai adaug alte ingrediente caloricoase. La nevoie, puteți suplimenta în pasta de brânză cu puțin lapte (ar merge vreo 50 gr) sau de ce nu smântână pentru gătit. De asemenea, la final, înainte de a pune vasul în cuptor, lasagna se mai poate garnisi cu ceva felii de mozzarella si/sau cașcaval. Eu nu am considerat necesar acest lucru & kept it very light.

Am furat o porție și-am fugit repejor la birou; unde, la pranz am devorat trebșoara cu mare nesaț, alături de o roșie românească, un castravete și câteva ridichi. Mi-a plăcut mult, ba chiar și jumătății i-a plăcut căci seara îmi rămăseseră vreo 2 linguri de amestec și le-am măritat între 2 straturi de cartofi noi fierți și apoi dat vasul la cuptor. A fost bună și varianta asta, de înlocuire a foilor de lasagna cu cartofi. Mai facem.

PS: Abia aștept noua listă de propuneri!

DSC_7230DSC_7232DSC_7240DSC_7246

3 responses »

  1. Pingback: Provocarea 2: Supă cremă de usturoi nou. Mai dulce-acrișoară | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Provocarea 3: Turte simple cu unt | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Lasagna pentru Ionica: cu dovlecei la grill | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

