Placinta simpla cu ciuperci si feta

Standard

DSC_6608

Nu mai zic c-o aveam în plan. Plăcinta în sensul generic, nu neapărat în combinația asta.

Nu mai zic nici că m-am trezit că am cumpărat foi de plăcintă deși initial asta vroiam, apoi pe drum spre Mega m-am răzgândit și m-am decis pentru foietaj. Se pare ca cineva acolo sus mi-a pus mâna unde trebuie în congelator. Mintea cred ca visa la ciocolată. Nimic nou.

Nu mai zic nici măcar că ideea a venit ca urmare a unui nou (mă rog, vorba vine, asta e deja o întamplare frecventă la casa de Rookie) episod din seria „cumpărat și uitat de chestii în frigier, chestii care acum mor”. Da, ciupercile champignon. Și da, alea vechi au murit. Când am ajuns acasă cu aluatul și restul ingredietelor am constatat cu stupoare  (sau nu chiar?!) că ingredientul principal nu e tocmai în stadiul dorit pentru consum sănătos. Fără pericole. Interesant e că această combinație nu mi-a dat pace și în weekend n-am rezistat ciupercilor din Auchan, pe care, jur, le-am luat cu promisiunea utilizarii lor în timp util. And so I did.

Mai bine nu mai zic nimic inutil și trec direct la rețetă:

500 de grame de ciuperci champingnon se curăță și se feliază nu foarte subțire după ce le-am tăiat în jumătăți.

o ceapă galbenă, se curăță, toacă și căleste la foc mic în vreo 20 de grame de unt 82 % grasime și-o lingură de ulei de măsline;

un ardei capia roșu se spală, curăță, toacă și adaugă peste ceapă;

– când legumele s-au pătruns, se pun în tigaie și ciupercile. Se călesc și ele până se evaporă toată apa pe care-o lasă;

– într-un bol se amestecă 60 grame de feta mărunțită bine cu 2 linguri zdravene de smântână;

– odată combinația de legume scăzută, se trântește amestecul de feta și smântână. Se lasă pe foc până se îngroasă nițel, ca urmare a conținutului de apă din smântână;

– un vas termorezistent se unge cu puțin unt și se tapetează cu foi subțiri de plăcintă. Eu una am avut un vas ale cărui dimensiuni mi-au permis împăturirea a 3 foi mari astfel încat am obținut 6 straturi de foi subțiri. A fost suficient;

– amestecul de ciuperci și feta (care, btw, nu mai trebuie să aiba lichid ci un sos grosuț) se așează în vas, apoi se căpăcește treaba cu alte două foi împăturite;

– la final, se unge pe deasupra cu ou bătut. Eu am avut ouă de țară, hence, the amazing colour..

Ca să fie mai light am optat pentru următoarele trucuri: nu am uns foile cu unt topit, cum se practică; n-am folosit o brânză chiar așa grasă precum cașcavalul; nu am folosit multă smântână.

DSC_6604DSC_6606 DSC_6610

Hai zi ceva!

