Ciocolata refacuta. Cu ce vrei.

Standard

DSC_6457

Am văzut prima dată rețeta asta minunată acilișea, îi zice Ciocolată de casă cu lapte condensat. Mi-a plăcut instant și mi-am zis că trebuie musai s-o încerc de vreme ce deja aveam vreo 3 ciocolate prin frigider, toate așteptându-și împlinirea destinului orgasmico-culinar. Zis și făcut. Așa să fie oare? Neh… că doar sunt Rookie and i’m not afraid to admit that! A stat ceva timp în deja bine cunoscuta to-cook-list până într-o zi când am încurcat niște programări, fapt ce a dus la o plimbare prin oraș, ce a dus la găsit un magazin arăbesc, ce m-a întâlnit cu lapte condensat de la Nestle. 12 lei. Curat chilipir mi-am zis, am înhățat o cutie și dusă am fost. Acasă, cu gândul la rețeta cu pricina.

Spre surprinderea mea, laptele ăsta condensat e bun de-l mănânci cu deștu’, ca să mă exprim mioritic. Gros, ca o pastă fină, dulce… greu de potolit la halit simplu. Am folosit toată cutia, care are 397 de grame. Give or take câteva degete linse.🙂 L-am trântit într-o oală cu fundul foarte gros, alături de vreo 400 de grame de ciocolată cu 70% cacao, de bună calitate. Ei bine, și de-aci a început joaca…. Am plusat cu un vârf de linguriță de scoțișoară măcinată, coaja rasă de la o portocală, un pumn de stafide aurii, și vreo 4 pumni generoși de alune de pădure crude și miez de nucă ușor prăjit la cuptor. Heaven. Vă zic io.

Și combinațiile sunt la imaginația oricui. Se pot folosi orice oleaginoase doriți. Ba chiar niște boabe de piper roșu. Smochine uscate cipârțite după bunul plac. Fistic. Lavanda, flori glasate. Fiți curajoși, experimentați!

Boon… Mno, deci am pus la încălzit la foc mic laptele condensat și ciocolata mărunțită fain, frumos cu un cuțit.

S-a topit treaba, s-a amestecat, s-a omogenizat.

S-au adăugat restul ingredientelor.

S-a amestecat, s-a omogenizat.

S-a tapetat un vas de yena cu folie alimentară, 2 straturi. Btw, aici e tricky, mai bine puneți folia una peste alta pe o suprafață plană mai întai, apoi transferați în vas. Ca să nu vă faceți nervi și riduri, nu merită. Even for chocolate…

S-a pus amestecul în vas și s-a lăsat la răcit, apoi dat la frigider până se întărește.

S-a mâncat. Azi o felie, mâine alta, și tot așa. Life’s good. Make the chocolate you want to eat.

PS: Combinațiile posibile au și ele o limită. Ciocolată cu porc nu cred că merge. Dar dacă sunteți viteji….

DSC_6477DSC_6478DSC_6469

DSC_6453DSC_6461

Hai zi ceva!

