Supa crema de ciuperci champignon

Standard

DSC_6435

Reţeta asta a stat mult şi bine în stand-by, numai Dumnezeu ştie de ce. Da, într-una din nenumăratele mele liste to-cook. Dar aşa îmi place când lucrurile se schimbă, cunosc oameni noi şi odată cu asta mi se lansează provocări pe măsură. Bine, asta numai provocare nu se poate numi, cam atât de simplu se execută treaba…

Aşadar, fără alte povestiri inutile, avem o caserolă (500 gr) de ciuperci champignon? Avem. O ceapă galbenă potrivită? Avem. Vreo 200 ml de lapte integral şi-o cutie mică de smântână? Desigur. Cum altfel? Nu de alta, dar o lingură de ulei de măsline, o feliuţă de unt 82 % grăsime, sare şi piper (de preferinţă alb) se găsesc în orice bucătărie. Hopefully. Că de nu, why live at all?🙂 Mai trebe și niste supă de legume sau de pui. Cub bio sau home made, cum vreți, cum aveți. Timp și chef, ingrediente, oale, ochiuri libere la aragaz.

Repejor se încinge la foc molcom uleiul de măsline și se topește untul. Între timp, se toacă ceapa, cum îți vine, că oricum apoi va intra la blender. Se adaugă în oală și se lasă la înmuiat cât timp se spală și taie feliuțe ciupercile. Știu foarte bine că ciupercile de regulă NU se spală efectiv cu apă însă eu personal am o obsesie cu pământul de pe ele și prefer să elimin orice impuritate. Nu tre să faceți ca mine, exista mici periuțe moi cu care se pot curăța eficient, eu n-am.

Revenind… când s-a înmuiat ceapa se pun și ciupercile, se acoperă vasul și se lasă la foc mic până își lasă apa. Odată evaporată, trântim laptele și vreo 600 ml supă de legume. Eu una folosesc cu mare drag și spor cuburile bio de supă de legume Alnatura, din DM. Am mai zis de ele în alte postări, fără reclamă mascată, cum ar crede unii. Se mai fierbe treaba vreo 10 minute apoi se transferă frumusel în blender și se omogenizează. La final, se încorporează smântâna și se potrivesc de sare și piper.

That’s it. Am zis că e simplu și cred că m-am ținut de cuvânt.

DSC_6425DSC_6433DSC_6442DSC_6446

Hai zi ceva!

