Salata simpla de vinete. Si variatiunile.

Standard

DSC_6520

Postarea asta vine ca urmare a unei tragedii petrecute în al meu chateau, adicătelea mi s-a defectat aragazu’ bre oameni buni! Da, l-am epuizat și pe ăsta! Nu vin cu detalii despre cum a luat foc sub ochii mei într-o seară minunată de luni când tocmai ce copsesem o idee numai bună de pus în practică fără întârziere și cum prentru câteva momente mă și vedeam cu arsuri de ăl mai grav grad, undeva într-o ambulanță în drum spre Floreasca (la spital nu la cafenea!) în timp ce deveam subiect pentru stirile de noapte. Dar până la urmă totul a fost sub control, fără victime. Umane. Nici materiale, cu excepția aragazului care trebuie înlocuit. Așa că până săptămâna viitoare dragii mei, o dăm pe crudițățuri, preparări fără foc sau, în cel mai rău caz, chestii rapide la microunde. Nu, nu de tipul cumpărate-din-magazin-și-băgate-la-microunde. Dar despre asta o să vă zic în altă postare, nu de alta, dar nu am apucat să fac poze, așa de repede s-a consumat…

Revenind la oile, aragazurile, stelele și ce mai vreți voi, ale noastre iacătă rețeta pentru leneși. Sau nu chiar, pentru că cine a muncit în toamnă și a pus vinete coapte pe jar la congelator, papă salată yummy în martie. Sar’na mama! Iar voi ăștia nu mai râdeți, când oi fi la casa mea o să am loc să pun și eu provizii. Și sincer, abia aștept.

Dar văz că iar o iau pe arătură cu poveștirile nemuritoare dar vă jur, reale! Așadar, o pungă de vinete coapte (de nu aveți mame care pun pentru iarnă sau după caz, voință și spațiu propriu, găsiți în supermarketuri) de vre-un kil (?! cam așa să fi fost…), o ceapă galbenă, 2 linguri de ulei (personal, folosesc acum Costa d’Oro Omega 3; un mix de uleiuri de rapiță, sâmburi de struguri, orez, porumb și susan pe care îl ador și-l folosesc atât pentru asezonare cât și gătit) și juma de linguriță de sare de Himalaya. Asta e lista oameni buni, read it and weep că mai simplu nu se poate!

Dacă de vară-toamnă, puteți coace vinetele on the spot, la aragaz sau în aer liber – ceea ce din tot sufletul vă recomand să faceți, gustul este incomparabil. Îmi veți spune că nu aveți timp, ca nu aveți unde. Ba da. Se poate. Cel puțin, pentru București vă pot da eu o lista de locații unde puteți încopi un foc de lemne numai bun pentru astfel de situații.

Revenind din nou (mamăă ce postare lungă o să fie asta…), am tocat ceapa, am dotat mixerul cu accesoriul ăla vertical (nush cum îi zice to be honest, ăla de pasează..) și-am făcut praf ceapa. Pentru că, personal nu îmi place să simt bucățile de ceapă. Voi puteți s-o tocați cât mai mărunt. Peste ea am adăugat vinetele bine scurse, uleiul și sarea și-am băgat din nou mixerul până mi-a dat cu pastă. A ieșit ceva bun, vegan, de post, cum vreți să-i ziceți:

DSC_6511

Și pentru că mi se părea mai șmecher să impresionez nu cu o salată de vinete ci cu 3, am început joaca. Bine, bine, a mai fost un motiv… V-am mai zis în postări anterioare că așa-mi place să le demonstrez altora ca anumite feluri de mâncare sunt bune și făcute altfel; ei bine, amu veni rândul salatei de vinete. Din categoria „mie îmi place salata de vinete simpla, cu ceapă” i-am trântit jumătății cele două variațiuni ce urmează de nu l-am mai scos din boluri și-a uitat complet de rețeta simplă. Deci se poate, dar insistați!

So, în ordinea numerelelor de pe tricou, i give you:

1. Salată de vinete cu ardei copți roșii

Pentru că e în continuare vegană, dulceagă, zacuscă-like. Vă sfătuiesc să folosiți neapărat ardei copți roșii, dacă se poate capia (sau kapia? Cum e corect? Never mind, you get it!). Sunt mai aromați și mai dulci. Și dacă-s copți pe jar l-ați prins pe ăl de Sus de-un picior. Treaba se execută la fel: pasat capia, adăugat salată de vinete simplă, pregătită după rețeta de mai sus. Pentru noi, proporția ideală a fost de 1:2, adica am pus o parte pastă de ardei la 2 părți salată de vinete. Dar aici e clar după gusturi, variați după cum vă place.

DSC_6504

2. Salată de vinete cu smântână sau iaurt grecesc

De care aveți prin casă. Eu am avut smântână. Și pentru că vreau să-mi îngraș partenerul de viață am ales proporția de 1:3, adică o parte smântână la 3 părți salată de vinete. I-a plăcut și asta. Pentru o varianță light se optează pentru iaurt grecesc.

PS: Deja dacă vrei să slabești bagi iaurt degresat dar sincer, viața e prea scurtă pentru asta…

DSC_6507

Cam atât pentru azi. Despre rețetă. Mai vreau totuși să vă povestesc despre pâine. Cu maia. Nu mă pricep, nu știu foarte multe dar știu că-i a naibii de sănătoasă și de bună. Recent s-a deschis în București brutăria artizanală Colț de Pâine, la care am fost azi prima dată. N-am mai vrut să ies. Dar cu greu am ieșit, cu o pâine cu maia și măsline și una cu maia și 3 tipuri de făină – albă, neagră și de secară. Și un corn cu vișine jumate halit. Am dat ceva bănuți pe ele (comparativ cu prețurile tipice ale acestui tip de produs) dar vă spun sincer, merită din plin. Sunt produse cu totul extraordinare. Le recomand cu drag; nu pentru că mi s-au dat pe gratis, cu reducere sau mai știu eu ce; nu, am plătit ca orice trecător. Pentru că admir pasiunea și efortul oamenilor care sunt în stare să-și pună pe picioare o afacere mică și de bun simț, care folosesc ingrediente de calitate și care oferă spre vânzare produse oneste. Jos pălăria și de-acum numai de-aici îmi cumpăr păinea!

DSC_6509DSC_6513DSC_6518

Notă: Denumirile de produse, mărcile, denumirile de firme și alte acareturi asemenea, menționate în articol NU au caracter de publicitate de nici un fel. Nu am fost plătită sau recompensată în nici un mod pentru a scrie despre aceste produse. Ele constituie alegeri proprii și personale pe care le împărtășesc cu drag oamenilor, dacă-s mulțumită. Cârcotașilor care nu mă cred le doresc o viață precum sufletul lor plin de critici ordinare.

One response »

  1. Pingback: Răsfățul meu simplu din fiecare weekend: omletă cu brânză sărată | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

